Jump to content

VHF med innebygget GPS og AIS-mottaker - noen som har erfaringer?

Frivakt

Recommended Posts

er det noe særlig interessant med AIS når det kun er mottaker da? 

Ja, for mange av oss er det nok det. For meg er det viktigere å kunne se annen skipstrafikk enn at andre skal kunne se meg. Men, jeg er ikke fremmed for en AIS-transceiver (mange kaller det transponder - men det er en gal betegnelse) på sikt. Jeg har forøvrig en Standard Horizon GX2100 med AIS-mottaker. Veldig fornøyd. Hadde GX2200 vært tilgjengelig da jeg kjøpte min, hadde jeg antageligvis valgt en slik.

Eivind

Jeg har iallefall Icom IC-M423g, og må skryte den langt opp i skyene. Utrolig god radio, med høy og klar lyd både ut og inn. Den har også et eget støyfiltersysten som fungerer aldeles utmerket. Skulle jeg byttet båt nå hadde garantert vhf-en blitt med på flyttelasset

Nyttig opplysning! Jeg velger ikke AIS foran god og tydelig lyd. Min erfaring er at kvaliteten på lyden varierer mye fra modell til modell. Så er spørsmålet om SH er dårligere på dette punktet..

Jeg har en SH gx2000. Kjempebra lyd med stort display. Jeg har AIS transponder fra før og den får opp all info på skjermen. ? Denne er veldig lik gx2200 og er et trygt kjøp. Anbefales!

Redigert av Sjøbliss (see edit history)

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...