SY Golden Orchid Startet 6.Mai.2016 Del på Facebook Startet 6.Mai.2016 (redigert) Jeg skal lage nytt bryterpanel til båten. Jeg er litt i stuss på hvilket materiale jeg skal bruke. Valget, foreløpig, er mellom akryl (plexiglas), HDPE (polyuretan), aluminium. Størrelsen er ca 500 x 300 mm, så materiale må være stivt. Feks i akrylplater tenker jeg at det må være 3 mm tykt, minst. Det skal aller helst være matt, sort finish. Jeg tilgang på laserkutter så jeg legger inn en malen og kutteren skjærer ut av seg selv. Alternativt bruker jeg denne, eller lignende nettsider: ponoko.com Noen som har erfaringer med dette? Redigert 6.Mai.2016 av SY Golden Orchid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
svendis Svart 6.Mai.2016 Del på Facebook Svart 6.Mai.2016 (redigert) Jeg har brukt disse ved flere anledninger: http://www.schaeffer-ag.de/en/ Hvis det er noe du ikke får til i design programmet så hjelper de deg kjapt Redigert 6.Mai.2016 av svendis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Thomas Svart 6.Mai.2016 Del på Facebook Svart 6.Mai.2016 Jeg har brukt 4mm pvc-plater til det samme. Skar ut med stikksag og pusset alle kanter. Deretter mattet jeg dem ned, og lakket dem sorte. Fikk en litt ruglete, men jevn finish. Veldig fornøyd med resultatet. Kjøpte platen av en kompis som driver Høybråten Glasservice. Sliter litt med å legge ut bilder dessverre? Sitér dette innlegget Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
Komodo Svart 6.Mai.2016 Del på Facebook Svart 6.Mai.2016 HDPE (polyuretan) HDPE er polyetylen, ikke polyuretan. Tror forøvrig muligens jeg ville valgt børstet rustfritt (316 syrefast) til dette. Enten det eller akryl trekt med karbonfilm Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Teerex Svart 7.Mai.2016 Del på Facebook Svart 7.Mai.2016 (redigert) Plastplate fra Biltema kledd med sort diamantfolie fra Biltema. Redigert 7.Mai.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.