Fjord28cs Startet 9.Mai.2016 Del på Facebook Startet 9.Mai.2016 Oppdager fra tid til annen at det forvinner ca. 1 liter med kjølevæske fra resevoaret. Jeg kan bruke båten flere ganger uten at det skjer, men fra tid til annen mangler det ca. 1 liter når jeg sjekker etter endt tur. Ingen vann under motoren, ingen synlige lekasjer, og ingen tegn til vann i oljen. Hvor kan vannet forvinne? Sitér dette innlegget Link to post
eivindch Svart 9.Mai.2016 Del på Facebook Svart 9.Mai.2016 Hvis du ikke finner noen lekkasje, er jo en defekt topp-pakning en mulighet. Du kan jo kikke og se om det ryker mer enn vanlig. Mye lys røyk kan være vanndamp. Jeg hadde slike problemer med en bilmotor for mange år siden. Eivind Sitér dette innlegget Link to post
Fjord28cs Svart 9.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2016 Motoren starter relativt lett selv når det er kaldt, og går jevnt og ingen synlig lys røyk. Jeg har en teori att lokket på reservoartanken er for tett og at det bygger seg opp trykk slik at det blir lekkasje i varmeveksleren over til sjøvannsiden? Skal prøve med å borre et lite hull i lokket. Noen ide om den teorien? Sitér dette innlegget Link to post
Audiquattro Svart 9.Mai.2016 Del på Facebook Svart 9.Mai.2016 Trykktest anlegget, så finner du nok lekkasjen.... Sitér dette innlegget Link to post
Fjord28cs Svart 8.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2016 Fant lekkasjen ettervært. Etter overhaling av varmeveksler skrudde jeg til endelokkene med passelig moment. Bolten som holder endelokkene er gjennomgående med mutter på begge sider. Ser ut til at den lange bolten utvider seg mer enn huset, og dermed ble momentet for lite slik at det lakk litt når motoren ble god og varm. Litt etter trekking på varm motor ser ut til og ha løst mysteriet om det forsvunnede kjølevann. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.