Jump to content

Nødvendige verktøy ombord?


PiperBill

Recommended Posts

Akkurat nå har jeg alt for mange verktøy liggende på båten da jeg har gjort en del større reparasjoner og oppgraderinger i vinter. Men nå må jeg rydde og ta med hjem en god del. Klare ikke å bestemme meg for hva jeg bør ha av verktøy liggende på båten «i tilfelle» jeg trenger det når vi er utpå. Dessuten har jeg en hobby bil (Alfa Romeo.. Ikke le!) som jeg må mekke på til stadighet..naturligvis :-)

 

Skulle gjerne bare hatt en liten verktøykasse med de mest nødvendig.

 

Lurer litt på hva andre har om bord?

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Har stripset i sammen fastnøklene som trengs for lufting av dieseldyret. 

 

Skrutrekkere i aktuelle dimmensjoner.

 

Noen gode tenger i ulike varianter. 

 

En pakke med ulike kabelsko og tang

 

Synåler og hanske for seil osv.

-----

 

Det er vel i grunnen det jeg bruker mest. Resten er koblet til ulike prosjekter og i tilfelle rottefelle, som jeg i praksis så og si aldri har fått bruk for. Jeg nevner i fleng, fullt sett med piper og skralle, el-drill med div borr og hulltakingsborr. Alt for mange stkrutrekkere, pluss et par for bits, og en haug med bits... bruker de aldri. Hammer, håndsag, fugepistol. +++

Link to post
Share on other sites

Full verktøykasse i Saowanee! Fastnøkler, skrutrekkere, pipenøkler, bitsett, tenger, borsett, batteridrill, multimeter, ledninger, kablesko med tang, syrefaste skruer i mange varianter . . . .

Og sist men ikke minst: Ståltråd og gaffatape.

 

I tresnekka Tora har jeg litt mindre utvalg.

 

Fordi: jeg kan trenge det under veis, men også fordi jeg stadig har arbeider på gang ombord.

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Kan vel oppsummeres enkelt. Altfor mye,men allikevel: kjekt å ha en regnværsdag. Kan tenke meg at jeg har ca.en kubikkmeter med deler og verktøy med meg. Det er noen i omgangskretsen som sier at det er en diagnose for sånt, men jeg skjønner ikke hva de mener ?

Link to post
Share on other sites

Jeg har laget meg batteridrill. Batteristørrelse...260ah :diving:

Jeg hadde en gammel 12 voltsdrill, med kaputt batteri, så da fjernet jeg dem og låddet på to lange ledninger med lighterplugg i enden.

Super drill. :thumbsup::yesnod:

Ellers har jeg det meste av det som er nevnt her. pipenøkkelsett benyttes ofte til å stramme slangeklemmer.

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

Jeg har laget meg batteridrill. Batteristørrelse...260ah :diving:

Jeg hadde en gammel 12 voltsdrill, med kaputt batteri, så da fjernet jeg dem og låddet på to lange ledninger med lighterplugg i enden.

Super drill. :thumbsup::yesnod:

Ellers har jeg det meste av det som er nevnt her. pipenøkkelsett benyttes ofte til å stramme slangeklemmer.

 

Sånn skal jeg få laget meg!

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Har med endel verktøy når jeg drar på ferie,kun det mest nødvendige ellers.

Jeg liker å vite (tro?)at jeg kan komme meg ut av de fleste knipene med det verktøyet jeg har.

Samtidig er fint å ha muligheten til å hjelpe andre hvis noen skulle trenge det.

 

En av det viktigste/kjekkeste tingene jeg har med er skyvelære, da kan man få tatt skikkelige mål og enklere ringe rundt og høre om noen forhandlere har den tingen.

 

Ikke alltid like lett å forklare over telefon eller ta ting på øyemål,dermed kan man spare seg for en bomtur eller to.

Redigert av nomen (see edit history)

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...