Jump to content

Hentetur Moss - Stavanger To do or not to do?

Rinker280EC

Recommended Posts

Bjørn, du illustrerer det som er mitt poeng. Vi er helt enige om at det å kastes rundt i 4-5 meter høye bølger er både ubehagelig og farlig, og at det å komme seg inn i ei trang havn på Jæren er noe å grue for. Mitt poeng var at med hans instrumenter og fartspotensial så trenger han ikke havne i slike situasjoner. Å gå sørlandskysten med akterlig vind i styrke 8-10 er ikke farlig, og en må ikke gjøre det farlig heller. Trådstarteren virker så fornuftig og har allerede fått med seg gode råd om filtre og verktøy, det var - og er - på tide å be ham nyte en flott tur. 

Handlet inn en del verktøy nå isted, egen båt fortjener jo eget verktøy??

Eneste jeg ikke har er ekstra reim, regner med vi snakker om dynamo/vannpumpe? (Usikker på hvordan båtmotorer er oppbygget)

Bør jeg haste meg innom VP forhandler i morgen og røske med en reim? Krever den noe morsomt VP "special tool" for å byttes?

Mulig dette er noe som skiftes på service om vinteren?

Båten er nå kommet på vannet og testet av selger. Alt ok ?

Regner med å ankomme Moss 1030, så gjennomgang av gliset, før avreise med final destination Mandal, før jeg overlater skuten til LALUNA II på Søndag :)

Været mener jeg ser ok ut slik det er nå, noen uenig?

Har båten nydelig vært på dokumentert service i løpet av vinteren hos en autorisert mekaniker/verksted så tror jeg du kan stole på den ..
Se på den når du kommer ombord at de ser fin ut før du legger av  sted .
Jeg ville uansett hatt en i reserve i båten til en hver tid ..man vet aldri .....
Hold nærme land ned til Svenner så slipper du unna litt vindsjø og gå utenfor Rakkeboene så går det nok fint nedover
Lurer du på noe underveis så bare ring ...du har nummeret  :thumbsup:

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Da er 2 forskjellige reimer kjøpt inn  :smiley:

Alt utstyr er pakket og klart. Eneste jeg nå i ettertid skulle vurdert var å kjøpe drivanker, men nå orker jeg rett og slett ikke å handle mer...

Hvilken forsikringsdekning har dere ? Jeg har valgt Kasko pluss som også dekker motorhavari frem til båten er 15år.. Var usle 1000,- i forskjell fra Kasko. 

Ser bra ut dette Jan
bare å sende bilder og oppdatewringer underveis

men ser deg fremdeles ikke på M-AIS

Hvis det er appen mAis du har hentet, så trykker du på tandhjulet i nederste højre hjørne og udfylder din info der. Navn kan du skrive hvis du scroller ned.

Men du har sikkert andre ting i hovedet nu :-)

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...