Bergen dørk Svart 12.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2016 Rute A er fantastisk! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Rinker280EC Svart 12.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2016 (redigert) Noen som vil anslå tidsforbruk på rute A ? Har som målsetning (gitt været) å få den til Mandal før solnedgang Lørdag. Planen er å forlate moss ca kl 11. Redigert 12.Mai.2016 av Rinker280EC (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 12.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2016 (redigert) Det er vel 5-knop på innsiden av Tromøya, så går litt tid. Skal vi anslå 2 timer fra Lyngør til Arendal på rute A ? Redigert 12.Mai.2016 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 12.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2016 (redigert) Hvis været helt mirakuløst skulle bedre seg kan du benytte denne ruten: (Navionics AutoRute) Eksempel på Navionics værdata: Redigert 12.Mai.2016 av Bay_liner (see edit history) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
sap_2000 Svart 12.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2016 Har du god nok tid er Sørlandsruta fin. Ellers tar jeg som regel B og C. Farten i tromøysundet observerer jeg er litt "flytende" avhengig and tidspunkt, hvor stor båt og trafikk.... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Nero II Svart 12.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2016 Bjørn, du illustrerer det som er mitt poeng. Vi er helt enige om at det å kastes rundt i 4-5 meter høye bølger er både ubehagelig og farlig, og at det å komme seg inn i ei trang havn på Jæren er noe å grue for. Mitt poeng var at med hans instrumenter og fartspotensial så trenger han ikke havne i slike situasjoner. Å gå sørlandskysten med akterlig vind i styrke 8-10 er ikke farlig, og en må ikke gjøre det farlig heller. Trådstarteren virker så fornuftig og har allerede fått med seg gode råd om filtre og verktøy, det var - og er - på tide å be ham nyte en flott tur. Sitér dette innlegget Link to post
Rinker280EC Svart 12.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2016 Handlet inn en del verktøy nå isted, egen båt fortjener jo eget verktøy?? Eneste jeg ikke har er ekstra reim, regner med vi snakker om dynamo/vannpumpe? (Usikker på hvordan båtmotorer er oppbygget) Bør jeg haste meg innom VP forhandler i morgen og røske med en reim? Krever den noe morsomt VP "special tool" for å byttes? Mulig dette er noe som skiftes på service om vinteren? Båten er nå kommet på vannet og testet av selger. Alt ok ? Regner med å ankomme Moss 1030, så gjennomgang av gliset, før avreise med final destination Mandal, før jeg overlater skuten til LALUNA II på Søndag :) Været mener jeg ser ok ut slik det er nå, noen uenig? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 12.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2016 Har båten nydelig vært på dokumentert service i løpet av vinteren hos en autorisert mekaniker/verksted så tror jeg du kan stole på den ..Se på den når du kommer ombord at de ser fin ut før du legger av sted .Jeg ville uansett hatt en i reserve i båten til en hver tid ..man vet aldri .....Hold nærme land ned til Svenner så slipper du unna litt vindsjø og gå utenfor Rakkeboene så går det nok fint nedoverLurer du på noe underveis så bare ring ...du har nummeret Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
TB22 Svart 12.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2016 (redigert) Lommekjent i området rundt eikelandsosen ut til kilsund med omegn. Gi en lyd om det trengs nødhavn her. God tur uansett valg Edit: Litt mindre lokalnavn så menes det områder rundt Risør/Tvedestrand. Redigert 12.Mai.2016 av TB22 (see edit history) Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Rinker280EC Svart 13.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2016 Da er 2 forskjellige reimer kjøpt inn Alt utstyr er pakket og klart. Eneste jeg nå i ettertid skulle vurdert var å kjøpe drivanker, men nå orker jeg rett og slett ikke å handle mer... Hvilken forsikringsdekning har dere ? Jeg har valgt Kasko pluss som også dekker motorhavari frem til båten er 15år.. Var usle 1000,- i forskjell fra Kasko. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 13.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2016 Du har full kontroll og backup her inne! Kjør på. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
LALUNA II Svart 13.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2016 Annbefaler deg å innstallee å bruke denne så vi kan følge deg underveisinnstaller den i kveld å få den aktiv så er alt bare lekkert ;-)https://itunes.apple.com/us/app/marinetraffic/id563910324 Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Rinker280EC Svart 13.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2016 Den er nå installert :) Har registrert konto, men kan jeg sette eget navn? Finner liksom ikke meg selv ? Sitér dette innlegget Link to post
Rinker280EC Svart 13.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2016 Den er nå installert :) Har registrert konto, men kan jeg sette eget navn? Finner liksom ikke meg selv ? Mao. Jeg ser meg selv på Skjernøy v/Mandal men gjør noen andre det? :) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 13.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2016 (redigert) Skal sjekke brb Sjekket men ser deg ikke hva er dittt kallenavnSer polardego men tror ikke det er deg i rosnesvågen Ja du kan sette eget navn Ship Name i appen Redigert 13.Mai.2016 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Rinker280EC Svart 13.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2016 Det er utfordringen... Er ingen steder å sette ship name.. :) Sitér dette innlegget Link to post
kimern84 Svart 14.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Hvordan går turen ? Hvor langt er du kommet? Sitér dette innlegget Seaco 950 2002 modell med VP Kad43. Grand Silver Line S300 2015 mod, med Suzuki 9,9 @ 20 HK 2014. Link to post
Rinker280EC Svart 14.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Ankommer straks Moss :). Regner med avreise mellom 11 og 12 :) Ikke sjekket noe vær eller vind i dag.. Nå skal den til Mandal ? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 14.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Hvis det er appen mAis du har hentet, så trykker du på tandhjulet i nederste højre hjørne og udfylder din info der. Navn kan du skrive hvis du scroller ned. Men du har sikkert andre ting i hovedet nu :-) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 14.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 (redigert) Tror Zitt har dunket i trommene for deg for været er roligere vær enn antatt ....God tur nedover Redigert 14.Mai.2016 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Rinker280EC Svart 14.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Passerer Slagentangen nå. Nydelige forhold ???? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 14.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Ser bra ut dette Janbare å sende bilder og oppdatewringer underveis men ser deg fremdeles ikke på M-AIS Hvis det er appen mAis du har hentet, så trykker du på tandhjulet i nederste højre hjørne og udfylder din info der. Navn kan du skrive hvis du scroller ned.Men du har sikkert andre ting i hovedet nu :-) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Rinker280EC Svart 14.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Gikk gjennom Vrengen? På vei ut mot det åpne hav nå MAaIS nekter å la meg logge inn ? Sitér dette innlegget Link to post
Rinker280EC Svart 14.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Sitér dette innlegget Link to post
Rinker280EC Svart 14.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Ser dere meg nå? ? Får dessverre ikke lastet opp screenshot av mAIS Men den sier jeg er "online". Navn : Rinkybear Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.