Lars H. Svart 14.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Nix, ingen Rinkybear å se. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Worry II Svart 14.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Jeg finner deg ikke. Er du langt unna Sandefjord-ferga? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 14.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Da får vi bare se etter er ikke kommet enda men kan ta litt tid sender deg en melding hvis/når den kommer Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Rinker280EC Svart 14.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 nærmer oss Rakkebåane (tror jeg) ? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 14.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Ser jo brukanes ut på været og vinden skal roe seg litt så blir fint dette Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Rinker280EC Svart 14.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Været er meget bra... Noen har virkelig trommet kraftig i dag ??? Knapt hatt vann over ripa? Straks Jomfrulanf ? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 14.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Fantastisk. Har desverre ikke tid i dag til å feire deg når du suser forbi Arendal. Men her er det nærmest flatt vann. Litt dønninger . Men problemfritt å kjøre båt. Fortsatt god tur. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 14.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 (redigert) JA skjønte været var bra ser Baatmagasinet stimer nedover ca Risør i 27 knuder så det tyder på fint føre ;-) Redigert 14.Mai.2016 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 14.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 (redigert) https://play.google.com/store/apps/details?id=com.electricpocket.boatbeacon Jeg bruker denne for m-ais på nettbrettet android funker helt flott Redigert 14.Mai.2016 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 14.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Ble stille her gitt. ?.. Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 14.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Da fikk jeg en melding Tregde straks så da er de snart i havn i MandalGodt kjørt Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
MajorAndy Svart 14.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Det var godt at høre! Sitér dette innlegget Link to post
matsemann Svart 14.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Gikk gjennom Vrengen På vei ut mot det åpne hav nå MAaIS nekter å la meg logge inn Jeg hadde også problemer med å logge inn. Måtte aktivere ved å trykke på en link som kom på mail, men gmail sendte denne rett i spam-folderen. Sitér dette innlegget Link to post
Rinker280EC Svart 14.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Hei hei! Båten fortøyd i Mandal. og er nå ankommet hytten Kom akkurat på nå at jeg ikke har betalt for gjestebrygge.. Så får hive meg i bilen igjen... P.bot for Båt vil jeg ikke ha? Turen gikk strålende :). Fikk litt motvind etter Arendal som gjorde at farten ble redusert til 16-18 for å unngå så mye slag. Totalt forbruk på 210 liter Diesel vil jeg si er innafor ? Hjertelig takk alle sammen for tips, råd, ideer og alt annet.. Helt fantastisk ?? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 15.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2016 Rinkybear er nå aktiv i Mandalselva ;-) på M-Ais Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
TB22 Svart 15.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2016 mais og marine ais, er det ikke samme ? Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
MajorAndy Svart 15.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2016 Hvornår går turen videre? Sitér dette innlegget Link to post
Rinker280EC Svart 15.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2016 Dagen i dag var skikkelig underholdene :) Etter å ha hentet båten i Mandal i morges, så gikk turen til Skjernøy for å hente noen familiemedlemmer. Selvsagt var det litt vind og da jeg gikk til bryggen for en rask ombordstigning, så drøye mine eminente familiemedlemmer såpass mye at hekken gikk over tauverket til naboblåsen.. Ble så et innstendig arbeid med å få den fri fra alt, og når vi trodde den var fri(og vi hadde snudd den ved hjelp av en av de andre båtene vi har her) så satt jeg den i gir og motor stoppet momentant = Tau i duoprop'n.... Herlig..!! ?? Fikk så slengt anker for å ikke drive på land ? Men men. Ringte da RS som kom til unnsetning og kuttet diverse tau og slepte båten til Mandal sentrum. Fikk deretter kontakt med noen i Mandal Dykkeklubb som kom og ikledde seg komplett utstyr og dykket ned. ?? Heldigvis satt tauet helt løst og kunne dras av uten noen utfordringer... Så nå nytes det kalde øl på hytten mens båten forhåpentlig storkoser seg i Mandal. I Morgen går turen til Søgne der båten overleveres til Laluna II som freser den opp til Stavanger så snart været tillater det ?? Så litt av en dag ? Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 15.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2016 Hoy, det var litt av endag. Bra det ikke gikk værre. Ble det noen kostander på dette? Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Worry II Svart 15.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2016 Kløne ;-) Godt det ordnet seg uten skade på annet enn stoltheten, ringer. Laluna få den sikkert trygt hjem når vinden sier ok. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 15.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2016 (redigert) Tenker jeg prøver tidlig på onsdagenHvis været blir som de sier nå så blir det et vindøye Redigert 15.Mai.2016 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 16.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2016 Ser dere meg nå? Får dessverre ikke lastet opp screenshot av mAIS Men den sier jeg er "online". Navn : Rinkybear Nå får en registrert RinkyBear i Marinetrafikk Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 16.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2016 Snart ned til Mandal og hente båten opp til SøgneKommer til å bruke min M-AIS på turen videre Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 16.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2016 (redigert) Da er Båten klar i Søgne for videre tur til Stavanger så får bare Zitt beynne å tromme for i dag høres ikke ut som en lur dag å gå den veien http://www.fvn.no/lokalt/lister/Cabincruiser-sank-ved-Lista-3010404.html Uttrag fra artikkelen da det ikke er sikkert alle kan lese fvn.no Høye bølgerRedningsskøyta Ægir kom fram til havaristen samtidig med at helikopteret fikk med seg de fem. Cabincruiseren er på rundt 60 fot, og den ligger svært dypt i vannet klokken 19. - Vi prøver å redde den, men det ser vanskelig ut, sier skipperen på redningsskøyta. Han opplyser at det er rundt et par meter høye bølger, så redningsarbeidet er vanskelig. Han sier det ikke er sikkert at båten har slått lekk. Det kan være at den har mistet kontroll på styringen, og fått slagsjø over seg i de høye bølgene. Redigert 16.Mai.2016 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Rinker280EC Svart 16.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2016 Huff... Bra jeg ikke fortsatte turen sjøveien ? Så nå at den er på vei til havets bunn ? Da er vi ankommet Stavanger og venter spent på at Laluna skal finne det magiske vindhullet ila uken ? Vær forsiktig med både deg selv og båten ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.