Jump to content

Hentetur Moss - Stavanger To do or not to do?

Rinker280EC

Recommended Posts

Hei hei!

Båten fortøyd i Mandal. og er nå ankommet hytten

Kom akkurat på nå at jeg ikke har betalt for gjestebrygge..

Så får hive meg i bilen igjen... P.bot for Båt vil jeg ikke ha?

Turen gikk strålende :). Fikk litt motvind etter Arendal som gjorde at farten ble redusert til 16-18 for å unngå så mye slag.

Totalt forbruk på 210 liter Diesel vil jeg si er innafor ?

Hjertelig takk alle sammen for tips, råd, ideer og alt annet..

Helt fantastisk ??

Dagen i dag var skikkelig underholdene :)

Etter å ha hentet båten i Mandal i morges, så gikk turen til Skjernøy for å hente noen familiemedlemmer.

Selvsagt var det litt vind og da jeg gikk til bryggen for en rask ombordstigning, så drøye mine eminente familiemedlemmer såpass mye at hekken gikk over tauverket til naboblåsen.. Ble så et innstendig arbeid med å få den fri fra alt, og når vi trodde den var fri(og vi hadde snudd den ved hjelp av en av de andre båtene vi har her) så satt jeg den i gir og motor stoppet momentant = Tau i duoprop'n.... Herlig..!! ?? Fikk så slengt anker for å ikke drive på land ?

Men men. Ringte da RS som kom til unnsetning og kuttet diverse tau og slepte båten til Mandal sentrum.

Fikk deretter kontakt med noen i Mandal Dykkeklubb som kom og ikledde seg komplett utstyr og dykket ned. ??

Heldigvis satt tauet helt løst og kunne dras av uten noen utfordringer...

Så nå nytes det kalde øl på hytten mens båten forhåpentlig storkoser seg i Mandal.

I Morgen går turen til Søgne der båten overleveres til Laluna II som freser den opp til Stavanger så snart været tillater det ??

Så litt av en dag ?

Da er Båten klar i Søgne for videre tur til Stavanger så får bare Zitt beynne å tromme for i dag høres ikke ut som en lur dag å gå den veien :wink:

http://www.fvn.no/lokalt/lister/Cabincruiser-sank-ved-Lista-3010404.html :diving:

Uttrag fra artikkelen da det ikke er sikkert alle kan lese fvn.no

Høye bølger

Redningsskøyta Ægir kom fram til havaristen samtidig med at helikopteret fikk med seg de fem. Cabincruiseren er på rundt 60 fot, og den ligger svært dypt i vannet klokken 19.

- Vi prøver å redde den, men det ser vanskelig ut, sier skipperen på redningsskøyta.

Han opplyser at det er rundt et par meter høye bølger, så redningsarbeidet er vanskelig. Han sier det ikke er sikkert at båten har slått lekk. Det kan være at den har mistet kontroll på styringen, og fått slagsjø over seg i de høye bølgene.

Redigert av LALUNA II (see edit history)

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...