Jump to content

Ansvar ved utleie av kommunal båtplass ?

Trawler 42

Recommended Posts

Hei godtfolk  !

Etter å ha stått på venteliste på fast båt plass i mange år, fikk jeg endelig brevet fra Kommunen med beskjed om at min ventetid var over.

Endelig en ledig 4,5 meter i min lokale båthavn :thumbsup:

Hentet båten fra vinterfortøyning i en annen havn hvor man kan ligge med strøm på om vinteren og bakket den blid og fornøyd inn mellom utriggerene på plass 306.

Etterhvert kom lokale båtfolk bort og lurte på om det var min plass ? "Ja, akkurat fått den tildelt" sier jeg med et smil.

"Du kan ikke ligge her med den båten, altfor grundt !"

Jeg synes nok at det kanskje så litt grundt ut helt innerst mot land, men satt meg på bytteliste neste dag.

Sist Lørdag skulle vi ut på tur i det flotte været vi har hatt her siste tiden. Pakket i båten og slapp tauene. Da hekken er kommet ca 2 meter ut av båsen gjør båten et jump og jeg skjønner jeg har vært nedpå.

Viste seg at barbord propell er ødelagt og må byttes.

I dag var jeg på båthavns kontoret og spurte hvordan de kunne leie ut en 4,5 meters plass på sånn en grunne ?

"Vi har ikke noe med skjærene og gjøre, bare båtplassene, men det skulle vel vært en stake på skjæret ? sa damen bak skranken. :headbang:

Det blir jo som å sette opp en lyktestolpe rett foran garasjen din sa jeg. lyst og fint, men du kommer ikke inn med bilen.

"Du kommer nok ingen vei hvis det er erstatning du vil ha" sier hun så.

Hva slags ansvar har kommunen som utleier til oss båtfolk ? Vi kjøper jo tross alt en dyr nok "vare" av dem.

Båten bilr tatt vare på av forsikringen, men båtplassen er ubrukelig for meg og jeg er tilbake i køen igjen snart tenker jeg.

Håper Dere slipper en slik start på sesongen.

Hei og hå

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Helt klart irriterende, men kommunen kan ikke lastes for at du kjører din egen båt på grunn. Vet ikke hvor dypt din trawler stikker, men tipper at en annen type båt kan benytte samme båtplass uten problemer. I etterpåklokskapens navn burde du vel sjekket dette selv før du la båten der. Håper uansett at det ordner seg for deg :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...