Stein Erik Startet 11.Mai.2016 Del på Facebook Startet 11.Mai.2016 Vi har montert ny oljetetting, simmerring,i øvre gear hus(der driv akselen går inn i øvre del av drevet). Etter at drevet var montert leste vi at drivakselen med tannhjulene måtte monteres slik at de innpregede + måtte være over -, eller - måtte være over +. Dersom + kom over+, eller - kom over -, kunne det oppstå skader på gearet? Vi siktet slik at vi trodde at alt var greit. Da vi startet motoren,synest jeg at drevet laget høyere " raklelyder" enn vanlig. Drevet har laget slike lyder siden båten ble kjøpt. Opprinnelig stod det en bensin motor i båten,nå stårdet en Steyr diesel. Skal disse drevene "rakle, knatre"? Har vi gjort noe galt under montering? Sitér dette innlegget Link to post
Mariah25 Svart 12.Mai.2016 Del på Facebook Svart 12.Mai.2016 Har selv Bravo 1 på min båt, startet opp motoren kun med hageslange ( klokker ) til kjøling å merket da en lyd som ikke har vært der tidligere, demonterte drevet gikk over gimballager og byttet o-ringer på aksling inn til motor.. satt på alt og lyden var der fortsatt. fikk sjøsatt båten siden jeg har båtplass rett ved verkstedet, når båten stod på havet hørte jeg absolutt ingenting ulyd, så min mistanke går på om at når man startet motoren uten at båten står på havet så kan det komme resonans som gjør at alt av lyder forsterkes. Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 12.Mai.2016 Del på Facebook Svart 12.Mai.2016 Har to stk Bravo 2 og det er rakle lyd om jeg dreier propel rundt for hand når båten er på land. Ikke noe feil, er nok at det ikke er belastning så det høres litt lyder pga olje film/smøring ikke når de øverste gir og clutch. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Stein Erik Svart 12.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2016 Her " raklet " det også når drevet gikk. Brukte hageslange og klokker. Drevet har alltid laget slike lyder, men jeg synest at de var mye høyere nå. Sikkert bare nærvøs tenking siden vi hadde av driv akselen! Var også litt skeptisk til dette med +- som står preget inn på tann hjulene i øvre gearhus. Mener at de stod slik som de skulle! Satser på at lyden dempes når båten kommer på sjøen. Takk for hjelpen! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.