Jump to content

Føring av slange gjennom vegg (vanntett)

Tor Øyvind

Recommended Posts

Jeg holder på å bytte ut vanntanken i min gamle Alicraft 31, og i den forbindelse har jeg kommet opp i følgende problem:

Gammel tank var støpt inn i skroget på båten og påfylling og lufting gikk opp i luken i bauen der man legger fortøyningstau (se bilde). For å sikre at det ikke lekker vann inn fra luken er det brukt noe som er ut som vanlig skroggjennomføring med slangestuss.

Jeg skal legge en ny plasttank i den gamle tanken og trenger da å trekke slangen for påfylling opp til dekket via dette rommet foran. For ikke å få lekkasjer har jeg sett for meg en slags skroggjennomføring med slangestuss i begge ender, men noe slikt har jeg ikke funnet på Maritim eller Flak. Dette kan da ikke være så uvanlig å gjøre? Er det noen som har tips til hvordan jeg bør gjør dette?

bilde

Her er en skisse av hva jeg ønsker:

bilde

Redigert av torof (see edit history)

Som gammel skipsbygger, har jeg sef. to vanntette skott i båten. Løste problemet ved å slaglodde en rørstuss på "utsiden" av en vanlig skroggjennomføring, slik at når gjennomføring var skrudd i skottet kunne slange settes på begge sider.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...