Tor Øyvind Startet 13.Mai.2016 Del på Facebook Startet 13.Mai.2016 (redigert) Jeg holder på å bytte ut vanntanken i min gamle Alicraft 31, og i den forbindelse har jeg kommet opp i følgende problem: Gammel tank var støpt inn i skroget på båten og påfylling og lufting gikk opp i luken i bauen der man legger fortøyningstau (se bilde). For å sikre at det ikke lekker vann inn fra luken er det brukt noe som er ut som vanlig skroggjennomføring med slangestuss. Jeg skal legge en ny plasttank i den gamle tanken og trenger da å trekke slangen for påfylling opp til dekket via dette rommet foran. For ikke å få lekkasjer har jeg sett for meg en slags skroggjennomføring med slangestuss i begge ender, men noe slikt har jeg ikke funnet på Maritim eller Flak. Dette kan da ikke være så uvanlig å gjøre? Er det noen som har tips til hvordan jeg bør gjør dette? Her er en skisse av hva jeg ønsker: Redigert 13.Mai.2016 av torof (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 13.Mai.2016 Del på Facebook Svart 13.Mai.2016 Som gammel skipsbygger, har jeg sef. to vanntette skott i båten. Løste problemet ved å slaglodde en rørstuss på "utsiden" av en vanlig skroggjennomføring, slik at når gjennomføring var skrudd i skottet kunne slange settes på begge sider. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.Mai.2016 Del på Facebook Svart 13.Mai.2016 Det du etterlyser kalles en skottnippel. Burde kunne oppdrives, men er jo også lett å lage. Jeg pleier å lage meg slike ting istedenfor å bruke mye tid på å lete. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.