Jump to content

Fra fjernkontroll til rorkult, Honda 8 HK, koble på gasswire


Krimart

Recommended Posts

Kjøpte en brukt Honda 8 HK (2007) i fjor høst, og nå skal den monteres. Forrige eier hadde fjernkontroll på den noe jeg også vil montere etterhvert, men må bruke rorkultstyring til jeg blir ferdig med en del annet arbeid (diverse pussing, sparkling og lakking før jeg kan montere styrewire og kontrollboks).   

 

Nå er gasshendelen på forgasseren koblet på fjernkontrollen, det er på en plastdings som står over en messingkule på enden av gasshendelen på forgasseren. Gasswire fra rorkulten  ender i staget med "krok" i enden på bildet, som nå henger i "friluft". 

 

Spørsmålet er derfor hvordan jeg bytter - altså hvordan koble på gasswire fra rorkulten. Mangler jeg en dings for å få til dette? skal som sagt ha den tilbake til fjernkontroll om en stund. 

 

 

bilde

 

Link to post
Share on other sites

  • 7 år senere...
Atraque skrev 1 time siden:

Gammel tråd, men fant du ut av det? Sliter med det samme problemet med en Honda 10hk, det ser ganske likt ut som på ditt bilde.

Ja, jeg fant ut av det, men har glemt hvordan det ble gjort. Mener at den "kroken" fra gasshendelen skulle inn i et hull/spor men som sagt 8 år siden dette... 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...