Jump to content

mercury 25hk 2takt 89mod Skjært?

renekri

Recommended Posts

Hei.

Har en mercury 25hk 2takt 89 mod som jeg var ute å prøvde i går. Kjørte i 10-15 min da den begynte å fuske litt først før det kom en liten ulyd og motoren stoppet. 

prøvde å dra den i gang med snora satt bom fast. skrudde av hel snoropplegget og prøvde å dra svinghjulet rundt forhånd men fikk bare vridd den noen få hakk før den satt helt fast. Skrudde opp tennpluggene og kunne se at stemplene gikk litt opp og ned men får ikke dreid de hele veien. sjekket også at giret var i fri.

Nylig byttet girolje og har fylt nok olje på bensin også før jeg kjørte av gårde.

eneste jeg la merke til når jeg byttet girolje er at det var litt vann i den gamle oljen.

Noen som har en formening om hva som kan ha skjedd? 

Jeg ville tatt ned undervannshuset, og så sjekket om motor går lett rundt.

Siden du nevner vann i gammel olje, er det mulig et lager som har skjært seg her. Behøver ikke være allverdens arbeid å skifte lager og tetninger om det kan reddes(ikke totalhavari på tannhjul, dog og akslinger), i forhold til å demontere og kløyve motoren.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...