Rs2-GTi Startet 21.Mai.2016 Del på Facebook Startet 21.Mai.2016 Har overtatt en Johnson 28 hk i fra en i familien, motoren er sikkert rundt 50 år gammel, men har kun gått i ferskvann og har stått lagret varmt i de siste 20+ årene. Finner ikke så mye info på nett om denne motoren, og vet ihvertfall ikke noen som kan dele erfaringer fra disse motorene. Det første jeg lurer på er om det er en bra motor, om den har noen styrker eller svakheter? Det andre jeg lurer på er hvor jeg får propell, for den ble stjelt når den skulle lagres. Den har bare et skilespor og en "tapp" som bankes inn, ingen stjerne. Noe man kan få tak i brukt? Setter pris på alle innspill Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 22.Mai.2016 Del på Facebook Svart 22.Mai.2016 Høres ut som den er tatt bra vare på,levetida blir mye lenger når den ikke har vært i saltvann. Vet ikke om noe spesielt med motoren annet enn at den kanskje har messingforinger isteden for nålelager som betyr at du må bruke 4% olje i bensinen. Ravns Garage kan sikkert fikse en propell til deg. https://www.ravnsgarage.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Rs2-GTi Svart 22.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2016 Ja jeg syntes det ser veldig bra ut inni motoren :) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 22.Mai.2016 Del på Facebook Svart 22.Mai.2016 www.iboats.com kan være en bra ressurs på slike motorer, både for deler og info "tappen" i propellen er nok en brytepinne , skal knekke om propellen treffer noe slik at det ikke blir skade på gir.. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Honduras Svart 24.Mai.2016 Del på Facebook Svart 24.Mai.2016 (redigert) Deler til OMC har jeg kjøpt på marineengine.com. De har deler til omtrent alle motorer OMC har laget... Bare å legge inn motortype-nr på siden deres, så får du opp tegninger og delelister. Hvis du bruker Bongo(bongous.com, et Fedex-selskap), Jetcarrier etc har du delene i løpet av en drøy uke. Det er i det minste min erfaring(bruker Bongo som befrakter). Bestilte en injektor til en 2008 Etec, og den hadde jeg på døra for halve prisen av hva de skulle ha for den samme delen eks mva hos lokal forhandler. PS, hvis noen snakker om at gamle motorer går på "god lukt og gammel vane", så snakker de ikke om disse. Gamle påhengere er mer som tørste sjømenn med landlov... Redigert 24.Mai.2016 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.