Jump to content

varmeveksler pakkning/lekkasje ford sabb 2402E


Jomes

Recommended Posts

Jeg trur noe av frostvæsken min blir med sjøvannskjølingen via ekspansjonstanken,,! Er bytte av pakninger / demontering en veldig stor greie ? Noen spesielle hensyn som bør taes / sjekkes ?

Noen som kan denne prosedyren for den motoren Ford sabb 2402E, 6 sylindret "bastard"??

 

Sjekket væskenivået idag etter 3 timers tur, var sunket betraktelig. Det fyller seg vel ikke opp når motoren er kald igjen ?

Motoroljen er fortsatt svart og fin, trur ikke det har havnet der, for nivået er det samme.

 

Noen tips /erfaringer å dele med meg ?

 

 

"Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen".

Link to post
Share on other sites

Vann i olja ser en lett at det blir grått skum/krem under oljelokket.

 

Umulig å si når en ikke ser hva som er satt på din motor mulig du kjenner igjen ved å se på manualene her.

https://baatplassen.no/i/topic/16402-ford-27xx-serien/

Normalt ikke store jobben hvis alle bolter ikke er rustet fast.

En kan trykkprøve på plass.

Blir varmeveksleren friskmeldt er  neste  å teste om topppakning er lekk og vannet forsvinner ut eksosen.

Bilder er alltid kjekt. 

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Vært ute idag,,,byttet nesten alle slanger for kjølevann / ferskvannsiden. Fylt opp ny væske, hatt i radiatorrens og kjørt en laaaang tur ca 3 timer. Parkerer båten,,sjekker olje som er svart og fin.Sjekker kjølevannet, og beholderen er like full som jda jeg startet. Kjølingen har vært stabil på hele overfarten ca 82 grader. Da lurer jeg på hva i all verden skjedde med kjølevæsken i går ?

Takk for innspill :) kan feks tette kjølekanaler "gjemme" kjølevæsken slik at den ikke sirkulerer skikkelig?

Redigert av jomes (see edit history)

"Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen".

Link to post
Share on other sites

Grodde kjølekanaler reduser bare kjøleeffekten, siden du har skiftet nesten alle slangene har du nok mistet en dråpe

her og der. 

En mulighet er også at vannet på den forje turen ble vell varm  og har "kokt over" . 

Fint at alt er tett, ha en fin sommer.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...