BingoBonzo Startet 24.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 24.Mai.2016 Fikk følgende tilbakemelding fra verksted ved service i høst: Ladeluftkjøler og og varmeveksler har en liten lekkasje, bør pakkes om ved neste service. Det gjelder en 2012 Volvo Penta D6-370, kjørt 300 timer. Dette er selvfølgelig noe som jeg ikke har greie på og lurer på: Er dette en slitasjegreie som bør forventes, eller er det en garanti-/reklamasjonssak? Hvis ikke garanti-/reklamasjon, hva kan dette innebære av jobb/penger? Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Ally Svart 24.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2016 Dette ville jeg reklamert på, på min D6-310 skap ladeluftkjøler og varmeveksler rengjøres hvert 5. år. Siden du er innenfor reklamasjonstiden og før intervallet for rengjøring så bør du det. O-ringene koster en formue.... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2016 (redigert) Ja reklamer. Lekkasje kan dryppe ned på starter og ta livet av denne. Årsaken til lekkasjen er som regel gjengrodde kjølere Redigert 24.Mai.2016 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 24.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2016 Takk Ally og Bitteliten! Da kan man anta at lekkasje på disse komponentene er noe som man ikke bør forvente i løpet av så kort brukstid? Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Ally Svart 24.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2016 Sjekk rengjøringsintervallet i din egen instruksjonsbok. Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 24.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2016 Ally: Sitter med serviceboken foran meg, den sier egentlig veldig lite, skal se om jeg finner instruksjonsboken.Trenger hjelp her til å få nok input slik at jeg kan gå tilbake til selger/VP og si at dette burde burde være en reklamasjonssak. Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Bitteliten Svart 25.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2016 Tja og ha - om man kan forvente det eller ikke vet jeg ikke. Men den er vel ment å holde mer enn 5 år. Det er ganske mye skrujobb å ta opp - særlig intercooleren. Mener det var estimert ca en dags jobb på båten min da dette ble gjort i vinter. VP anbefaler at kjølesystemet åpnes og renses hvert 5. år - så da glir vel VP unna reklamasjonen om du venter til neste sesong.. Så derfor mitt råd om å kreve reklamasjon på dette. Det er jo enkelt å reklamere - bare å si " men er ikke dette en reklamasjon på en så ny båt da?" Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 25.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2016 (redigert) Eg fikk tidlig saltsprenging rundt tetningsring (o-ring) mellom endelokk og ladeluftkjøler på min D4-225. Mener motoren var ca 4 år da. Reklamerte på dette, men fikk tilbakemelding om at så lenge det ikke var saltvanns lekkasje, dekket ikke reklamasjonen dette. Drypper det saltvann, eller ligger det kun salt rundt endelokkene? Har nettopp selv pakket om det ene lokket på ladeluftkjøleren min, se denne tråden: https://baatplassen.no/i/topic/126202-har-noen-drenert-vp-d4-225-ladeluftkj%C3%B8ler-med-drenerings-nippelen/page-2 Redigert 25.Mai.2016 av Targa 23.1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.