kjeros Startet 26.Mai.2016 Del på Facebook Startet 26.Mai.2016 Jeg har en Victron BMV702 batterimonitor. Som markert på bildet, har jeg en stående alarm. Hvordan får jeg listet ut alarmer, og hvordan får jeg klarert/slettet alarmer? Jeg har bladd gjennom menyene på displayet, finlest manualen en rekke ganger, samt "bedt" Google om hjelp. Jeg regner med at dersom jeg tilbakestiller til fabrikkinnstillinger, så vil dette hjelpe, men det er jo ikke en holdbar løsning. Jeg ønsker jo å vite hva problemet var/er. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post Share on other sites More sharing options...
VannTro Svart 26.Mai.2016 Del på Facebook Svart 26.Mai.2016 Dette er hva jeg fant av informasjon om historiske data. Side 27 i manualen. Da kan du finne ut om hvor den har lest av en verdi høyere eller lavere enn det den er stilt inn på. https://www.victronenergy.com/upload/documents/Manual-BMV-700-700H-702-EN-NL-FR-DE-ES-SE-PT-IT.pdf 4.3 History data The BMV tracks several parameters regarding the state of the battery which can be used to evaluate usage patterns and battery health. Enter history data by pressing the SELECT button when in normal mode. Press + or – to browse the various parameters. Press SELECT again to stop scrolling and show the value. Press + or – to browse the various values. Press SELECT again to leave the historical menu and go back to normal operation mode. The history data is stored in non-volatile memory, and will not be lost when the power supply to the BMV is interrupted. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post Share on other sites More sharing options...
kjeros Svart 26.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2016 Dette er hva jeg fant av informasjon om historiske data. Side 27 i manualen. Da kan du finne ut om hvor den har lest av en verdi høyere eller lavere enn det den er stilt inn på. https://www.victronenergy.com/upload/documents/Manual-BMV-700-700H-702-EN-NL-FR-DE-ES-SE-PT-IT.pdf Takk for tips! Dette er forsøkt tidligere. Alle historiske verdier er tilsynelatende "normale". Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post Share on other sites More sharing options...
VannTro Svart 26.Mai.2016 Del på Facebook Svart 26.Mai.2016 Men det som står om alarmer er vel at de skal forsvinne av seg selv i displayet når verdien har kommet innenfor "normalen" ? Jeg har lest litt i den, men det er pokker ikke helt enkelt å skjønne alt de skriver der. Ta en telefon til "Farco" så svarer han sikkert kjapt på dette. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post Share on other sites More sharing options...
kjeros Svart 1.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2016 Mysteriet er oppklart! Parameteret "69. Aux input" var satt til "Mid-point voltage". Dette blir veldig feil, når det faktisk er spenningen på startbatteriene som måles. Vedkommende som installerte måleren hadde klarert alarmen. Derfor var det bare utropstegnet som sto igjen - og feilmeldingen var "borte". Nitidig leting i oppsettet måtte til. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.