Jump to content

Victron BMV702 batterimonitor, hvordan liste/slette alarmer?


kjeros

Recommended Posts

Jeg har en Victron BMV702 batterimonitor. Som markert på bildet, har jeg en stående alarm.

Hvordan får jeg listet ut alarmer, og hvordan får jeg klarert/slettet alarmer? Jeg har bladd gjennom menyene på displayet, finlest manualen en rekke ganger, samt "bedt" Google om hjelp.

Jeg regner med at dersom jeg tilbakestiller til fabrikkinnstillinger, så vil dette hjelpe, men det er jo ikke en holdbar løsning.

Jeg ønsker jo å vite hva problemet var/er. 

 

bilde

mvh kjeros
-
Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS

Link to post
Share on other sites

Dette er hva jeg fant av informasjon om historiske data. Side 27 i manualen. Da kan du finne ut om hvor den har lest av en verdi høyere eller lavere enn det den er stilt inn på.

https://www.victronenergy.com/upload/documents/Manual-BMV-700-700H-702-EN-NL-FR-DE-ES-SE-PT-IT.pdf

 

4.3 History data The BMV tracks several parameters regarding the state of the battery which can be used to evaluate usage patterns and battery health. Enter history data by pressing the SELECT button when in normal mode. Press + or – to browse the various parameters. Press SELECT again to stop scrolling and show the value. Press + or – to browse the various values. Press SELECT again to leave the historical menu and go back to normal operation mode. The history data is stored in non-volatile memory, and will not be lost when the power supply to the BMV is interrupted.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Dette er hva jeg fant av informasjon om historiske data. Side 27 i manualen. Da kan du finne ut om hvor den har lest av en verdi høyere eller lavere enn det den er stilt inn på.

https://www.victronenergy.com/upload/documents/Manual-BMV-700-700H-702-EN-NL-FR-DE-ES-SE-PT-IT.pdf

 

 

 

Takk for tips! Dette er forsøkt tidligere. Alle historiske verdier er tilsynelatende "normale". 

mvh kjeros
-
Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS

Link to post
Share on other sites

Men det som står om alarmer er vel at de skal forsvinne av seg selv i displayet når verdien har kommet innenfor "normalen" ?

Jeg har lest litt i den, men det er pokker ikke helt enkelt å skjønne alt de skriver der. Ta en telefon til "Farco" så svarer han sikkert kjapt på dette.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Mysteriet er oppklart!

Parameteret "69. Aux input" var satt til "Mid-point voltage". Dette blir veldig feil, når det faktisk er spenningen på startbatteriene som måles. Vedkommende som installerte måleren hadde klarert alarmen. Derfor var det bare utropstegnet som sto igjen - og feilmeldingen var "borte". Nitidig leting i oppsettet måtte til.

mvh kjeros
-
Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...