Mr.V Svart 1.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2016 Noen som har prøvd isolasjon, type Glava e.l. som filler? Det er jo på en måte glassfiber det også og lett og rive i små fine biter, men mulig det inneholder noen stoffer som ikke egner seg...? Sitér dette innlegget Mitt prosjekt Link to post
simon_a Svart 1.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2016 Tror ikke Glava/ Rockwool egner seg. Disse produktene er nå blitt så vannavvisende at de trolig ikke vil ta opp blandingen. Men derimot den gamle hvite glassvatten burde kanskje funke. Jeg har brukt en del fillere, og det hardeste jeg har fått til er filler av mahogny pussestøv. Ble nesten som betong, et rent hel..å pusse..Tanken var å lage sparkel, og var for kjip til å gå til anskaffelse av microglassballonger.. Learning the hard way... Sitér dette innlegget Jo mer det bråker, dess gladere jeg blir! 2-takt er best! Zippen skal hete -Slick-.. Link to post
Vosso63 Svart 1.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2016 "Jeg har brukt en del fillere, og det hardeste jeg har fått til er filler av mahogny pussestøv. Ble nesten som betong, et rent hel..å pusse.." Overrasker ikke. Det er forekomsten av celler og ledningsvev i veden som gjør at vi i det hele tatt kan bruke trevirke til bygg, båt, brygge. Cellulosen ligger i lange rekker, parallelle og etter hverandre. Trevirke som er stykka opp til støv blir omtrent som biter av glassfiber lagt uryddig i tre dimensjoner, altså som glass. Vanskelig å tenke seg at det blir vesentlig annerledes med andre tresorter. Treets egenskaper forsvinner på et slikt mikronivå. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.