Jump to content

E-tec 115 - Noen som skrur på disse her?


Honduras

Recommended Posts

2008 E-tec 115Hk, ca 400 timer, kjører på XD100.

 

Fått en feil på injector 4 som kommer og går. Motor kan gå fint, for plutselig å begynne å fuske. I diagnoseSW står den da markert med "Open Circuit" på #4, og injectortesten gir ingen pulser på denne injectoren. Så kan jeg starte opp igjen på et senere tidspunkt, og motor går på alle fire igjen. Hadde ikke med multimeter og fikk ikke ohmet når den fungerte, men den har altså fungert i en kort periode etter at den fusket første gang. 

 

Dere som skrur litt e-tec. Bytter dere da bare injector på kundens regning og casher inn, eller er det noen (kjente) feilkilder her dere tester først ?

Har tenkt å ohme direkte på ledningene etter koblingen for å se om det er der feilen ligger.

 

Andre tips?

 

 

 

Link to post

Open circuit betyr at det er brudd eller dårlig kontakt til denne injektoren. Det skal mye til at det er brudd i selve solenoiden på injektoren, det er mer sannsynlig med dårlig kontakt i pluggen til denne eller et annet sted i ledningsnettet.

Normalt får alle injektorer konstant pluss via en ballastmotstand og åpning skjer ved at minus styres individuelt over hver sin utgangstransistor i ecu'en. Disse transistorene kan ryke men kontaktfeil er altså mer vanlig.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...