ExirE Posted June 2, 2016 Share Posted June 2, 2016 Hei Båtfolk, Har en skibsplast 660dc som jeg forsatt ikke har fått på sjøen, men nå som sommeren kommer sigende innpå ønsker jeg å få den ut. I fjor havarerte drevet, og jeg fikk tak i ett byttedrev fra forhandler. Har nå montert det, en har ett problem. Jeg får den ikke i revers. Fri og fremover fungerer, og revers fungerer om jeg kobler av vaieren i motorrommet, og presser spaken der helt bak og holder den der. Men dette er bare såvidt. Noen som har noen anelser om hva som kan være galt? Håper å slippe å ta av drevet nok en gang, men kan gjøre det om det er det som må til.Mistenker at kanskje det er vaier mellom motorrom og selve drevet som er feil innstilt/def? Alpha one gen 2 drev med mercruiser motor. Takker for alle svar Quote Link to post
theppan07 Posted June 2, 2016 Share Posted June 2, 2016 Høres ut som at gear wieren må justeres. Mener å huske at det kan gjøres ved kontrollspaken for gass/gear. Quote Link to post
theppan07 Posted June 2, 2016 Share Posted June 2, 2016 Se her http://www.mercstuff.com/images/shiftcable.jpg Quote Link to post
ExirE Posted June 2, 2016 Author Share Posted June 2, 2016 Problemet er at den såvidt går i gir når jeg presser på spaken i maskinrommet, etter wiren som går til kontrollboksen er koblet av Quote Link to post
theppan07 Posted June 2, 2016 Share Posted June 2, 2016 (edited) Huskt du å sette gearspaken i forover FØR du monterte drevet slik at gearhendel i drevet kom på rett plass ? Det er viktig. Edited June 2, 2016 by theppan07 (see edit history) Quote Link to post
ExirE Posted June 2, 2016 Author Share Posted June 2, 2016 Husket det ja, mener å huske at jeg ikke hadde fått den i fri om jeg ikke hadde gjort det? Quote Link to post
ExirE Posted June 2, 2016 Author Share Posted June 2, 2016 Noen som vet om det vil hjelpe å bytte girvaieren? http://www.eurofritid.no/?PageID=423&ItemID=3453 Quote Link to post
Recommended Posts