oks81 Svart 26.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 (redigert) Pleier du ivar alltid å drenere forgasserne ved vinterlagring? Redigert 26.Juni.2016 av oks81 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 26.Juni.2016 Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 ehh ja hver gang jeg kommer på det Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
oks81 Svart 26.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 Hehe! Ok! Tolker det til at det kanskje ikke er så farlig.. Har selv drenert hver høst frem til no. Har en 5hk Mariner 2t som da jeg kjøpte ikke gikk. Den hadde stått flere år uten å bli drenert sansynligvis.. Der var forgasseren full i grå gugge... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 26.Juni.2016 Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 .. men det har vært noen ganger jeg har hengt over akterspeilet og demontert/montert forgasserrekka. Båten befinner seg ved et feriehus, så hender at man tenker "pytt , sette ut først så fikser jeg eventuelle feil etterpå" - hender det straffer seg Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
oks81 Svart 26.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 Hehe! Hadde aldri problemer med drit i forgasserne på Yamaha 60hk jeg hadde.. den var helt rein. Men så drenerte jeg hver gang jeg tok den på land også. For en del år siden hadde jeg en Bever 470 med 50hk Yamaha. Den var heller aldri problemer med. Den låg utpå hele året, samtidig låg tank ombord hele tiden (gylden mulighet for kondens!) Aldri noen problemer. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 26.Juni.2016 Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 .. men også mindre sjanse for trøbbel om det er i jevnlig bruk Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
oks81 Svart 26.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 Bevern ble jevnlig brukt ja. Låg vel aldri lenger enn 2-3mnd selv på vinteren. Var med 50hk snorstart, fikk god trening på vinteren :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 26.Juni.2016 Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 Vet ikke om filtermediet i filteret har noen begrensning i levetid når det står konstant i bensin, men jeg kommer vel til å bytte hvert 3 år ca. Det skal vel holde 500 timer ifølge data, men med et forbruk på 10-15 liter/t i snitt så er jeg jo langt under filterets kapasitet på 100 liter/t. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
oks81 Svart 27.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 Stod ikke noen "best før" dato på det ;) Tipper det varer noen år jeg! 500 timer og 100l/t, da blir det jo 50000liter bensin. Skal bli lang i armene og tynn i lommeboken for å bruke opp alt det på stakkars Muslingen :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.