MarexSuncab_FD Startet 5.Juni.2016 Del på Facebook Startet 5.Juni.2016 Hei, Har en badestige som er skrudd med rustfrie plateskruer. Nå er de fleste begynt å løsne, og det er ingen motstand når jeg skrur de inn igjen. Jeg kommer dessverre ikke til for å feste gjennomgående skruer. Er det noen tips til hvordan badestigen kan festes? Spesialskruer etc? Jeg er redd hullene som er der nå ikke kan brukes til noe. Sitér dette innlegget Link to post
Mr.V Svart 5.Juni.2016 Del på Facebook Svart 5.Juni.2016 (redigert) Regner med det er på en båt dette? :-PGlassfiber og skruer er ikke akkurat bestevenner etter hva jeg har hørt, men du kan jo prøve å flytte den 1 eller 2 cm til en av sidene hvis det går? Så samme problem på min båt der den var skrudd i, man får ikke tatt ut skruene og satt de fast mange fler enn et par ganger før glassfiberen de går gjennom er ødelagt... Man skrur jo tross alt i glass... Tror gjennomgående bolter med skive på baksiden er best, men ser du skriver du ikke kommer til.... Redigert 5.Juni.2016 av Mr.V (see edit history) Sitér dette innlegget Mitt prosjekt Link to post
Faxen Svart 5.Juni.2016 Del på Facebook Svart 5.Juni.2016 Gips skruer, må være tingen- Det er sånne med en plast ring, som presses nedi, og som har en maskinskrue til å skru i. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Dinamo Svart 5.Juni.2016 Del på Facebook Svart 5.Juni.2016 mine tanker går i retning av å støpe fast einkvan mutter i plasten, f. eks ein skjøtemutter, og so skru i denne. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 6.Juni.2016 Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 Bor hullene litt større og fyll i med epoxy. Bor så opp igjen og skru inn. Eller skjær ut en inspeksjonsluke i båten så du kommer til på innsiden. Gjennomgående skruer er klart best. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
nomen Svart 6.Juni.2016 Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 Hvis det "bare" er ett skott som gjør at du ikke kommer til fra baksiden,lan du gjøre følgende: Bor i de skruehullene som er der nå og inn igjennom skottet. Deretter kan du bore med f.eks. hullsag et hull som er stort nok til at du får en mutter og pipeverktøy inn fra baksiden. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Lady B Svart 6.Juni.2016 Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 Gips skruer, må være tingen- Det er sånne med en plast ring, som presses nedi, og som har en maskinskrue til å skru i. Men skift ut skruen med en som er syrefast... Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 6.Juni.2016 Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 Tror ikke jeg ville gått for gipsskruer, disse er avhengig av to pigger for å få feste i platen. Disse piggene skal hindre at hylsen roterer. Dessuten har jeg aldri sett syrefaste gipsskruer, det er nok fordi de ikke er egnet i båt. Teerex sitt alternativ er det beste, støp igjen med epoxy, deretter bor opp nye hull og fest skruen. Hvis de gamle hullene har holdt lenge er dette en tilstrekkelig god nok løsning. Jon Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.