Jump to content

Sjekta gikk ned - Sabb G under vann :(


Eivind@

Recommended Posts

For sent ute med båten i år, så den gikk rett ned! 

 

La seg heldigvis på rampen, så gikk ikke helt ned!

 

 

 

 

bilde

 

 

bilde

 

Brannvesenet ble tilkalt og var behjelpelig med utpumping av vann - 1500 L/min

bilde

 

1500 L/min var ikke nok - så måtte tilkalle truckføreren på lørdagskvelden.

bilde

 

Trygt oppe på henger igjen!

bilde

 

 

På vei ned til Tvedestrand ikveld for å prøve å redde motoren. Ny olje kjøpt inn, men motor mangler kompresjon - noen som har noen tips? 

Sabb manualen er printet ut og med! 

 

 

Setter pris på alle svar! 

Link to post
Share on other sites

Ta ut sigarettholderen, og sveiv motoren rundt, so den får tømma seg for vatn, få ogso ut vatnet som ligg i lydpotta. pump inn masse olje der, den går på stempeltoppen og bidrar til å smørja opp stempel og sylinder.

Ta av veivluka og skift olje. pass på at dekompresjonsventilen stenger, so vil eg tru at kompresjonen kjem.

få rein olje fram til motoren, sett ein sigarett i sigarettholderen, tenn på den og skru inn, og so start motoren.

La motoren gå nokre minutter før neste oljeskift.

NB: å venta til i morgo med å få motoren i gang, kan vera for seint, at rusten då har overtaket, og motoren er tapt, eller i allefall svær reparasjon

 

Magne

 

Edit:

Hvis ein motor må venta før den kan stellast etter ein tur under vatn, har den bedre av å venta under vatn enn oppe i luft.

Redigert av Dinamo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...