Jump to content

V8 GM/VP problemer med varmstart. Coil/formotstand?


Biobåle

Recommended Posts

Du har nok rett i lite bensin, etter jeg endret litt gikk den høyere på tomgang. Jeg justerte ytterligere på blandeskruene på Rochester forgasseren, slik at den gikk på max tomgang, før jeg nå justerte tomgangsskruen ned ca 500 omdr. Nå fikk jeg noen ekstra knop også:)

Link to post
Share on other sites

Et lite tips ift til dette med start av varm motor. Flere har nevnt dette i tråden - dette med nok strøm. Fattern slet lenge med start av varm motor og forsøkte alt. Kom ombord og synes den dro litt sakte rundt på starteren. Ja det var nok på kald motor men på varm motor var komp kanskje litt dårligere. Jeg byttet all kabling til motor og dynamo/starter og gikk opp litt i mm2. Da turnet motor bedre og startproblemet med varm motor borte. Altså - se over alle kablinger, strømbrytere og alt i veien frem til motor. Kan være så enkelt som dårlig kontakt. Jeg "skjøt spurv med kanon", byttet kabler og økte mm2 men kunne sikkert pusset over og renset alle tilkoblinger og likevel løst problemet.

Redigert av dante (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...