Jump to content

Vann trenger inn under deksel på ny Tohatsu 20 Hk

arg@

Recommended Posts

Jeg kjøpte I fjor (2015) en helt ny Tohatsu 20 Hk hos Marine og Fritid I Ålesund for å ha en problemfri båtsesong.

Motor og tilt ble montert på guttungens båt av forhandler og alt ble gjort etter hans anbefalinger.

Det viser seg at ved normalt bruk så kommer det vann inn under dekselet og gir avleiring på motor.

Problemene som har oppståår har blant annet vært:

• Vann I bensinen, forgasser må demonteres og renses.
  • Tilt rele slutter å virke og må renses eller skiftes.
  • Motor må vaskesog smøres innvendig under deksel.

Disse problemene har oppstått gjentatte ganger båten har blitt tatt opp på henger og kjørt til forhandler.

Forhandler utbedrer så feil og tar timebetaling for arbeid utført selv om dette bør være garantisak. Det er 5 års garanti på disse motorene.

Tilbakemelding er at dette skyldes feil bruk av båt???

Dette har jeg gang på gang tilbakevist. I tillegg har jeg selv kjørt og testet båten bare for å kunne konstatere at det er saltbelegg på motor igjen etter bruk (Under deksel).

Deksel er helt og nytt.

En mekaniker som jobbet ved verkstedet til forhandler sa at det er ofte et problem at det kommer inn vann gjennom luftinntak og laget en form for beskyttelse. Noe som hjalp litt men ikke over tid.

Fra 2016 så har Tohatsu endret motordeksel til en annen type. Lurer på hva årsaken til dette er? Hm... :confused: .

Skulle gjerne visst om det er andre med erfaringer rundt dette.

Jeg har vært hos forhandler 4-5 ganger for å utbedre samme feil men samme feil oppstår igjen.

Møter lite forståelse fra forhandler I denne saken.

Har jeg rett til å heve kjøpet eller kreve båten utbedret og testet av andre?

Utrolig frustrerende og dårlig hjelp av forhandler :thumbsdown:  :thumbsdown:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...