Jump to content

Ukjent gammel passbåt med halefinner, hvilket merke, modell?

Nybegynner1

Recommended Posts

Heisann! Jeg har fått en gammel båt som jeg er i gang med å renovere etter beste evne. Prosjektet går sakte men sikkert fremover og foreløpig tror jeg at det er kontroll på alt, enn dog det er første gang jeg gjør den slags arbe. "Ignorance is bliss" Men det store spørsmålet som vekker gikta til live og er ansvarlig for mang en søvnløse netter er som følger. Hva for båt har jeg? Hvilke merke er det? Hvilken modell er det? Er den av Norsk fabrikat? Finnes det støpeformer nedstøvet på en gammel låve? Hjemmelaget? Som tidligere sagt "ignorance is bliss", men nå er jeg jo klar over at det er noe jeg ikke vet! Hjertelig takk for alt som kan hjelpe meg videre i å tette noen hull (he he)

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Ja, skiller seg noe ut. Blir artig å flyte rundt i noe det ikke er så mange av, eneste problemet er jo somsagt at man ikke aner merke eller modell. Det er vel ikke noe register noe sted av forskjellige båter produsert i Norden? Evt fabrikker med interne lister på nett? Kanskje noe båtmuseum en eller annen plass?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...