Nybegynner1 Startet 26.Juni.2016 Del på Facebook Startet 26.Juni.2016 Heisann! Jeg har fått en gammel båt som jeg er i gang med å renovere etter beste evne. Prosjektet går sakte men sikkert fremover og foreløpig tror jeg at det er kontroll på alt, enn dog det er første gang jeg gjør den slags arbe. "Ignorance is bliss" Men det store spørsmålet som vekker gikta til live og er ansvarlig for mang en søvnløse netter er som følger. Hva for båt har jeg? Hvilke merke er det? Hvilken modell er det? Er den av Norsk fabrikat? Finnes det støpeformer nedstøvet på en gammel låve? Hjemmelaget? Som tidligere sagt "ignorance is bliss", men nå er jeg jo klar over at det er noe jeg ikke vet! Hjertelig takk for alt som kan hjelpe meg videre i å tette noen hull (he he) Sitér dette innlegget Link to post
Nybegynner1 Svart 26.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 Bilde fra før renovasjonen ble påbegynt. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 26.Juni.2016 Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 tenkte først på Selco selfleet , men ikke samme halefinnene på den: https://baatplassen.no/i/topic/14364-båtprosjekt-selco/ Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Per Tore Svart 26.Juni.2016 Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 Båten er nok fra slutten av 50- (, eller begynnelsen av 60-) tallet. Da skulle alt fra biler til kjøleskap ha dette "vinge-designet". Merke og modell aner jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Nybegynner1 Svart 26.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 Tenkte som så at det var en modifisert versjon av noe, men jeg finner ikke noen modeller som har samma vindskjerm eller skrog. Vindskjermen er kurva fremover i toppen og har en gul farve. Sitér dette innlegget Link to post
Per Tore Svart 26.Juni.2016 Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 Kan være, men synes lnjene så for fine ut til å være "klattbygd". Ser veldig helhetlig ut. Vindskjerm kan selvfølgelig ha vært skiftet. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 26.Juni.2016 Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 Jeg ville sjekket ut Glastron sine modeller fra femti- og sekstitallet. De har mange modeller som ligner denne båten. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
ivar Svart 26.Juni.2016 Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 noe eget med linjene på den tida ja Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Nybegynner1 Svart 26.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 Ja, skiller seg noe ut. Blir artig å flyte rundt i noe det ikke er så mange av, eneste problemet er jo somsagt at man ikke aner merke eller modell. Det er vel ikke noe register noe sted av forskjellige båter produsert i Norden? Evt fabrikker med interne lister på nett? Kanskje noe båtmuseum en eller annen plass? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 26.Juni.2016 Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 er noe med linjene der som får meg til å tenke gammel skibsplast , men de har ikke like mye Schwung over halefinnene...: http://www.skibsplast.no/index.php?m=modell&m_action=vis_modell&p_id=67&meny=5 Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Hulda Svart 26.Juni.2016 Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 Jeg kan heller ikke komme på navnet, men jeg er helt sikker på at jeg har sett maken. Får så der 50 år siden. Tror til og med at de hadde samme 'dørhåndtakene' på hekken. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 26.Juni.2016 Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 mener også å ha sett de finnene der før, her på båtplassen også. Men så var det å komme på hva man skal søke på da... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Nybegynner1 Svart 26.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 Det ligger en lignende båt på en annen tråd her. Har gjort et forsøk før lenge siden å vekke liv i tråden men der er det helt stille. Prøver da lykken på ny her! Link til den andre tråden : https://baatplassen.no/i/topic/94891-hva-slags-båt-er-dette-uten-fenderlist/page-1 Sitér dette innlegget Link to post
torebåt Svart 27.Juni.2016 Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 Ligner veldig på Troll båt. Laget av samme personer som sto for Trollbilen. Finnes sikkert historie på dette en plass. Sitér dette innlegget Link to post
Nybegynner1 Svart 27.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 Ja, kan ligne veldig men er ei samme båten. "Vingene" bak er det på begge to, men forstått forskjellig form, på både vinger og båt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.