Nils Eivind Startet 3.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2016 Hei Hadde en Garmin GPSMAP5012 i båten og har kjøpt meg en Garmin GSD24 ekkoloddmodul+ AirMar P79 innvendig svinger etter anbefaling fra Garmin support for å få et bra ekkolodd. Saken er at de kobler seg ikke sammen slik at jeg får ekkolodd-bildet opp på skjermen. Sjekker man hva som er koblet opp på ethernet'et på 5012'en vises GSD'en uten at det hjelper noe. Nå har vi prøvd det meste uten hell, Garmin har til og med hatt inne GSD'en og byttet den da de trodde det var feil med den. Jeg har prøvd utallige nettverkskabler og til og med laget nye etter Garmins oppsett for å teste - no luck. I kveld koblet jeg plotteren til ledningsnettet til naboen og da smekket hans GSD22 og ekkolodd rett inn så plotteren er ok. Andre som har opplevd dette? Mvh Nils Eivind Sitér dette innlegget Link to post
blekkulf Svart 4.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2016 Har du oppdatert software på enheten? Jeg ser på Garmin sine sider at den må ha software 7.00 for å støtte GSD 24. http://www8.garmin.com/support/ch.jsp?product=010-00594-00 Ny software er tilgjengelig her: http://www.garmin.com/support/download_details.jsp?id=8745 Sitér dette innlegget Link to post
Loma Svart 4.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2016 Meiner det er GPSMAP5015 og GDS 24 eg har. Det fungerer fint, men hos meg er det på NMEA 2000 nettverk. Sitér dette innlegget Link to post
Nils Eivind Svart 4.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2016 @ blekkulf: Fikk tak i support igjen, de skjønner like lite som meg, spesielt siden alt er nytt og ikke minst når det funker på nabobåten. Jeg har oppgradert til siste versjon, men skal gjøre et nytt forsøk i dag for å sjekke at også plotteren tar oppgraderingen som den skal, ikke bare radaren, GPS'en og ekkoloddet. @Loma: Jeg trodde ikke man kunne kjøre GSD24 på NMEA 2000. Du har vel en ethernetkabel fra GSD'en til plotteren og da kjører du signalene på Garmin Marine Network? Det er samme oppsett som kompisen min kjører. Vi testet først med både NMEA2000 pluggen og ethernetkabelen før vi tok ut NMEA2000 pluggen. Det funket like fint uten NMEA2000-kabelen. Hvis ikke dette funker sier han de tar inn alt så de så får de se hva som er feil - det får heller koste noen kroner. Takk for svar Nils Eivind Sitér dette innlegget Link to post
Loma Svart 4.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2016 Kryper til korset. Det var Viknes som koplet opp dette hos meg, men eg trudde (var ganske sikker) det er på NMEA 2000. Har ikke sjekket. Beklager viss eg har gitt deg feil opplysninger. Sitér dette innlegget Link to post
Nils Eivind Svart 5.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2016 @Loma: ikke noe problem. Er bra sikker på du kjører Garmin Marine Network på dette, så da vet du jo i det minste det :) Oppgraderte plotterene med softwaren i linken som Blekkulf la ut etter å ha sjekket med Garmin om dette var vits å teste - nå fungerer alt :) :) :) Den linken Garmin sendte meg var en annen programpakke og den tok ikke plotteren, kun tilkoblet utstyr. Litt merkelig at de ikke vet dette, men det får bli deres problem. forumet på baatplassen.no løste problemet - jeg er en happy camper. Takk for all hjelp Nils Eivind Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.