Jump to content

Varmgang i KAD 44


BETH

Recommended Posts

Får tidvis problemer med at motoren blir for varm. Jeg har prøvet det meste.Systemrens ,levert varmeveksleren til rens og trykk test, overhale drev,skiftet eksos bend,skiftet vannpumpe, innpeller , spylt igjennom kjølesystemet,sjekket termostaten,

Har fått tips om at det kan være slangen Før innpelleren som har detlaminert.

Har noen vert borti det? Eller har andre tips ?

Får tidvis problemer med at motoren blir for varm. Jeg har prøvet det meste.Systemrens ,levert varmeveksleren til rens og trykk test, overhale drev,skiftet eksos bend,skiftet vannpumpe, innpeller , spylt igjennom kjølesystemet,sjekket termostaten,

Har fått tips om at det kan være slangen Før innpelleren som har detlaminert.

Har noen vert borti det? Eller har andre tips ?

Redigert av BETH (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Min båtkompis hadde det samme. Sjekket alt inntil vi fant gummirester av en gammel impeller på INNTAKSSIDEN av pumpehuset. Nå impelleren havarerer fullstendig er det ikke lenger noen oppstrøms eller nedstrøms side, så gummien hadde tydeligvis blitt skviset inn i inntaksporten (der en ikke så lett kommer på å lete først).

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Du burde sjekke om tempmåler viser riktig. På min KAD 44 viser den nesten 10 Grd. feil. Sjekket med IR tempmåler. Hos meg tror jeg det skyldes for mye spenningstap opp til innstrumentene. Når jeg slår på innstrumentbelysningen går temp opp 2-3 grd til.

 

Innstrumentklokka mi ligger klistra på 88 grd. ved 12-1300 omdr og øker jeg opp til 3000 eller mer legger den seg på 92

 

Så hadde sett litt på det.

Link to post
Share on other sites

Nevner det nok en gang. Sett på en lang ledning mellom batteri minus og inn på tempmålerens minustilkobling. Funker, eller faller tempen da, er det den opprinnelige minusledningen som har en vakkel. 

Alle instrumenter har som regel felles minusledning, og gjerne også får instrumentbelysning minus fra samme ledning. Når denne er nesten av et sted blir det for lite strøm til instrumenter, og de stjeler rett og slett strøm(minus) via giveren til tempmåler som dermed stiger for høyt.

Når man kobler til den lange test ledningen, eller reparerer den opprinnelige minuskabelen,  får de den strømmen de skal ha, og måleren faller tilbake til rett verdi.

Redigert av hegra (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...