Jump to content

Seriell pc port kobling mot pc


Jolla

Recommended Posts

Skal forsøke å få pc en til å motta signaler fra GPS via en seriell kabel. Mener at jeg har sett en oppsett på hvordan pin koblingen skal utføres på nettet tidligere.

 

Etter å ha grovtittet over sikkert 100 inlegg på BM og baatplassen er jeg like rådvill.

 

Er det noen som har oversikt over hvilke pinner som skal benyttes? Og hvor de respektive skal inn på GPS en.

 

 

Jolla

Link to post
Share on other sites

Takk for rask tilbakemelding.

 

Ifølge de opplysningene som ligger der leser jeg det slik at jeg skal benytte 4 pin rectangle plugg oppsettet.

 

Siden jeg kun skal ha data inn på pc en og ikke ut (foreløpig" benytter jeg da pin 5 GND mot Ground på GPS en og Pin 2 Recieve mot Data out (NMEA OUT??) på GPS en.

 

Jolla

Link to post
Share on other sites

Dersom du får spenning til pc`n fra en inverter må du sørge for at pc og gps har felles jord ellers vil du få problemer med overføringen av signalene. hadde dette problemet da jeg koblet min gps opp mot pc med DLS ifjor

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

Dersom du får spenning til pc`n fra en inverter må du sørge for at pc og gps har felles jord ellers vil du få problemer med overføringen av signalene. hadde dette problemet da jeg koblet min gps opp mot pc med DLS ifjor

Jeg får strøm til PC fra inverter og strøm til GPS fra 12 volt hvordan kan jeg da få felles jord?

Det er 220 volt vekselstrøm fra inverter.

Kan noen forklare meg det?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...