Jump to content

Suzuki DF 115 mistet turtallet under tilting.

Handlebar

Recommended Posts

Hei.

Skulle ut på tur med min Antares med en Suzuki DF 115 på.

Alt var normalt ved oppstart. Etter ca 5 min og med et turtall på 4000 rpm, skulle jeg justere tilten på motoren. Da begynte alle varsellamper å lyse, alarmen gikk, samt at det virket som motoren skulle stoppe. Slapp tilknappet og alt ble normalt igjen. Prøvde en 2-3 ganger med samme resultat.

Etter en liten tur for å teste båten, prøvde jeg igjen, men da virket alt som det skulle.

Bytta batteri i vår og har igjen kontrollert både batteri og ladespenning, begge er normale med hennholdsvis 12,84v hvilespenning og 14,98v ladespenning ved 4000rpm

Kontrollerte deretter batteripolene. Disse var sorte inne i batteriklemmene, da jeg ikke hadde rengjort disse ved batteriskifte.?

Kan det være så enkelt at motoren ikke fikk nok strøm under tiltingen Pga skittne batteriklemmer?

Var også inne på vann og jordfeil i Tiltmotor, men da skal vel ikke problemet bare forsvinne?

Greit å høre om andre har opplevd noe lignende da trygghet på skjøen er viktig for alle.

Redigert av Handlebar (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...