Jump to content

Oppussingsprosjekt Windy 22 Junior 77 mod.


Båtidyll

Recommended Posts

  • 1 måned senere...

Så denne annonsen når den kom ut, virket som en grei pakke til en grei pris det der.

Men, jeg vil/må bruke midlene på å få båten ferdig lakket innvendig og utvendig, der jeg har bestemt meg får en helgrå båt, der alle pullerter, rekker og beslag skal pulverlakkeres sort. Dette skal jeg få utført i høst, så starter nå jakten på den rette personen/firma som kan utføre dette med et godt resultat. Har sett nok skrekkeksempler på folk som har lakkert båter, hvor dette ikke gjøres skikkelig med gode produkter, der lakken krakkeleres etter bare få år. Det ønsker jeg over hodet ikke at skal skje her.

Forresten noen som kjenner til dyktige folk de kan anbefale, som lakkerer båt?

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Takker for tips "Ivar", jeg har også hørt dette at lastebillakk skal være tingen, da denne er mer fleksibel å ikke så sprø.

Får nevne dette for den lakkereren jeg velger, så kan han forklare meg korrekt bakgrunn for om det er tingen, eller noe annet som er enda bedre egnet.

 

Har nå fått kjøpt meg en brukt drevpakke Bravo One med transom, da jeg ikke turte å benytte Alpha One (Gen2) drevet til tiltenkt motorstr.

Etter hva jeg har lest meg opp på, virker det som grensen ligger på bensinmotor rundt 300 hk.

Lite minus var at den akselen som fester ytterst enden av trimsylinderene i drevet, ikke fulgte med.

Noen som har en slik for salg, så er jeg interessert. Kanskje hvilken nettside det kan være fornuftig å handle i fra?

 

Er også ferdig med å fjerne alt av gammelt bunnstoff, dette var en dritjobb rett og slett, men en time eller to innimellom gjorde susen.

Er ikke ferdig med fjerning av limrester innvendig, så litt dritjobb gjenstår :sweat:

Ser ut som rederinnen hadde litt andre ønsker enn båthelg i kragerøskjærgården denne helgen, så ser ut som jeg kan få noen timer med sliping gitt. Dog hadde hun lyst til å lufte seg med barna i Tintorera`en, så da blir det båtkjøring allikevel :clap: 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...