Jump to content

Turbohavari i ferien, firma som kan levere omgående?


Roger og Olina

Recommended Posts

Er på tur til det blide Sørlandet fra Telemark. Like før Mandal får vi turbo havari. Ble tauet inn med Redningsselskapet. En kompis av meg har i mellomtiden ringt land og strand etter en turbo, uten napp. Så mitt Halmstad er at ett av medlemmene her kan ha en delmotor med turbo som fungerer slik at jeg kan kommet meg tilbake til Bamble. Så er den en som har en slik liggende eller kjenner en som kan ha, så hadde jeg vært veldig takknemlig.

Mvh Roger og Olina

Link to post
Share on other sites

Ikke bra å ha flere tråder om samme emne blir lett litt forvirring av det
opprinnelig tråd her
https://baatplassen.no/i/topic/129201-ford-sabre-212hk-ruste-p%C3%A5-fullt-turtall-olje-mangler/page-2#entry1856752

 

 

 

 

 

Da har vi fått tak i en brukt turbo her. Stor takk til Richard og kompisen hans som kom ned på brygga og leverte den Også stor takk til Hans Petter og alle dere som har kommet med gode tips underveis. nå håper jeg at en får ut den gamle uten å knekke noen bolter...

bilde

 

 

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Fikk start på motoren sent i går. Var ikke lett å få tak i fingjenger tommer skruer osv. Så ting tok tid. Vel, som sagt startet greit og vi la ut fra Mandal kl 06:30 i dag. Alt ser ut til å være bra ?

Men den hyler mye høyere denne Turboen. Vet ikke hvorfor?!

Nå ligger vi ved Homborsund. Blåser 10 msec og mye sjø. Så vi har lagt oss til en gjestebrygge og vente på bedre vær ?

bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...