Jankar Posted August 17, 2016 Share Posted August 17, 2016 (edited) Jeg er i prossesen med å gå fra motorbåt til seilbåt, og blitt ganske interessert i seiling. har begynt og lese en del, og planlegger noen lengere turer på sikt. men det jeg lurer på først og fremst er om noen vet hvordan man går frem for å bli mannskap på en båt som tenker på færdern, skagenrace osv? Da jeg syns det ser skikkelig artig ut å være med på, og jeg tenker at mann må jo få en del erfaring av å være med på slik. vet det er en stund til færdern 2017, men skader jo ikke å være tidlig ute Edited August 17, 2016 by Jankar (see edit history) Quote Link to post
Popeye70 Posted August 17, 2016 Share Posted August 17, 2016 Begynn med å bli med på regattaer i din lokale seilforening. De fleste seilforeningene jeg vet om seiler ukesregattaer på enten tirsdag, onsdag eller torsdag. Finn ut når det er og still opp på skippermøtet før start. Sjansen er god for at du får bli med som mannskap. Når du først har en fot innenfor og har vist at du kan/vil seile er det bare å begynne å sondere terrenget og fiske etter færderplass. Quote SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Code0 Posted August 17, 2016 Share Posted August 17, 2016 Sjekk opp din(e) lokal silforening på hjemmesiden deres, gode sjanser for at du kan poste et innlegg der. Hvis du er seriøs / dvs villig til å seile regelmessig, så er det trolig noen som ønsker deg velkommen ombord. Du lærer mer på en time regatta enn ti timer turseiling. Quote Link to post
Jankar Posted August 18, 2016 Author Share Posted August 18, 2016 Takk. Har henvendt meg til den lokale seilforeningen, så får vi se hva de sier. Quote Link to post
Faxen Posted August 18, 2016 Share Posted August 18, 2016 Møt opp i din lokale seilforening på en "onsdagsregatta". Da blir du kjent med folket. Det er alltid bruk for en ekstra deltager. Quote Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Recommended Posts