Chilli Solbris Svart 21.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2016 Den aluskøyta har en egen tråd her på forumet. Er bygget av noen som skal seile den til Kina. Er mulig å være med som mannskap. Ja leste det! Utrolig hvilken drivkraft enkelte har! Stum av beundring! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Kenneth 81 Svart 21.August.2016 Link til dette innlegget Svart 21.August.2016 Kenneth, du må aldri regne liter pr time under drift. Regn liter pr time ombord. Det er mye gøyere Forsåvidt ett veldig godt poeng Bjørn, men vi liker veldig godt å bare cruise rundt og se oss omkring så da blir timer drift og timer ombord forbausende like tall Men (heldigvis) så er kose-cruising noe man først og fremst gjør i lav fart og da bruker selv store båter relativt lite drivstoff. På den andre siden så er det jo kjekt å legge spakene godt fremover når man skal ta en helgetur til Hvaler så man slipper å bruke hele helgen på å komme seg ut, så det hadde vært fint å vite hva det koster. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Kenneth 81 Svart 21.August.2016 Link til dette innlegget Svart 21.August.2016 Ser ikke problemet! En flytende leilighet? Det har jeg! Har vurdert det, men når jeg fant en båt som madammen kunne akseptere som helårsbolig så var det ett siffer for mye på prislappen Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 21.August.2016 Link til dette innlegget Svart 21.August.2016 så det hadde vært fint å vite hva det koster. Opp mot 160 liter i timen på min. Med flate hendler. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Kenneth 81 Svart 21.August.2016 Link til dette innlegget Svart 21.August.2016 Opp mot 160 liter i timen på min. Med flate hendler. Det er strengt tatt ikke ille med tanke på at det er en relativt stor bolig som kommer i ei ganske grei hastighet. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Chilli Solbris Svart 21.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2016 Apropos forbruk, hva bruker ett slikt flott lite skip egentlig? Frister veldig å hoppe over 3-fot-syka og gå rett for 10-15-fot-syka neste gang det byttes båt. Vedlikehold og det meste av mekking kan jeg gjøre selv, men drivstoff er det litt værre å fikse selv... Forbruket bestemmer du helt selv! Bruk det du har råd til av suppe og sitt i havna resten! Eller kjør i 7 knop og bruk det samme som Biamen din! Eller gjør som Bjørn sier!??? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
LALUNA II Svart 21.August.2016 Link til dette innlegget Svart 21.August.2016 Da var dere ankommet Risør ser jeg Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Chilli Solbris Svart 21.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2016 Da var dere ankommet Risør ser jeg Kom oss vel frem etter en skikkelig humpete utpå! Skikkelig rotesjø med bølger fra alle kanter! Nå er det middag på Kast Loss i Risør! Spiste nydelig steinbit! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Kenneth 81 Svart 21.August.2016 Link til dette innlegget Svart 21.August.2016 Forbruket bestemmer du helt selv! Bruk det du har råd til av suppe og sitt i havna resten! Eller kjør i 7 knop og bruk det samme som Biamen din! Eller gjør som Bjørn sier!??? Godt svart! Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Chilli Solbris Svart 21.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2016 (redigert) Vel fremme i Risør har vi spist en bedre middag. Ble en humpete tur siste biten inn mot Risørasisme. Men du verden for en tur vi har hatt i dag! Blindleia og Sørlandsleia . Ble noen passasjer som kommer til å bli husket! Ligger i Risør til i morgen. Her kommer noen bilder! Prøver på en video hvis jeg får det til..... Redigert 21.August.2016 av Erikda (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 22.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2016 Vi sov lenge i dag. Har bestemt oss for å følge kysten et stykke og krysse over til Fredrikstad. Blir vel en tur på 5 til 6 timer. Her er noen bilder fra Risør..... Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
LALUNA II Svart 22.August.2016 Link til dette innlegget Svart 22.August.2016 Flotte bilder ...ser ut til å bli greit vær i dag Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
VannTro Svart 22.August.2016 Link til dette innlegget Svart 22.August.2016 På det siste bildet ser det ut som det er en anordning under vann som har noe å gjøre med "Kanon-jolla", noen idé om hva det er og hvilken misjon det har ? God tur videre for øvrig! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
gammabusa Svart 22.August.2016 Link til dette innlegget Svart 22.August.2016 Det er rett og slett skroget som strekker seg bakover under vann, bakerst er roret og tauene er for å kunne vri på roret. Hvorfor de lagde dem slikt skjønner jeg ikke, kanskje så enkelt at robåter skulle være spisse i begge ender? De het vel kanonjolle eller noe slikt. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 22.August.2016 Link til dette innlegget Svart 22.August.2016 Der er altså flot på Sørlandet! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 22.August.2016 Link til dette innlegget Svart 22.August.2016 Der er altså flot på Sørlandet! Venter på deg Major Andy . God plass er det og nå. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 22.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2016 På det siste bildet ser det ut som det er en anordning under vann som har noe å gjøre med "Kanon-jolla", noen idé om hva det er og hvilken misjon det har ? God tur videre for øvrig! Det er roret! Funderte på det samme. Men det eneste det kan være er roret på. Kanskje det er bygget slik for å være med på å gi oppdrift i og med den digre kladden av en kanon ellers ville gi den en rimelig tung akterstuss... Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
VannTro Svart 22.August.2016 Link til dette innlegget Svart 22.August.2016 Oppdrift er nok også en misjon ja i tillegg til ror. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Chilli Solbris Svart 22.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2016 Hvordan får jeg tilgang til mobilversjonen av Båtplassen? Trykket på fullversjon og finner ikke tilbake! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 22.August.2016 Link til dette innlegget Svart 22.August.2016 Nederst på siden Erik ...der står mobilversjon Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 22.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2016 Nederst på siden Erik ...der står mobilversjon Takker og bukker! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 22.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2016 Da nærmer vår hentetur fra Stavanger seg slutten. Vi er i ferd med å kjøre inn til Moss som er båtens nye hjemmehavn. Der har vært en opplevelse som jeg mer enn gjerne gjør flere ganger! Takker så hjertelig for alle kommentarer og hjelp underveis! Det er godt å ha Båtplassenfolket med seg på tur! En spesiell takk til Bjørn Løvjomos for fantastisk rutebistand underveis! Veldig hyggelig å få møte deg! Legger ut noen flere bilder og noen videoer når jeg er ombord i Solbris og har tilgang til pc! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
GeirFrode Svart 22.August.2016 Link til dette innlegget Svart 22.August.2016 (redigert) Du ble observert i godt driv. hehe. Hørte deg før du kom inn i sysnfeltet vårt. Vil bare minne om at det er 5 knop i Mossesundet fra Rosnestangen, ikke rett før kanalen, og hjemmehavnen. Velkommen inn. Redigert 22.August.2016 av GeirFrode (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 22.August.2016 Link til dette innlegget Svart 22.August.2016 Så deg da du var i ferd med å legge til. Du får si fra om du trenger skyss fra bryggen, jeg kjører gjerne Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 22.August.2016 Link til dette innlegget Svart 22.August.2016 (redigert) ... Vil bare minne om at det er 5 knop i Mossesundet fra Rosnestangen, ikke rett før kanalen, og hjemmehavnen... Ikke alle som vet eller praktiserer det, nei Redigert 22.August.2016 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.