LALUNA II Svart 19.August.2016 Link til dette innlegget Svart 19.August.2016 Slått dere til ro i Egersund ?? Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Chilli Solbris Svart 19.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2016 Slått dere til ro i Egersund ?? Amatør som jeg er gikk jeg tom for strøm og Ais stoppet! Nå er vi og mAIS oppe og går igjen! Kurs Mandal..... Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 19.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2016 Litt mer sjø nå som vi nærmer oss Lista. Maskinene spiller nydelig musikk og den gamle damen koser seg på tur. Vi stopper i Mandal i natt. Vi skal plukke med oss et aggregat! Vi får solnedgangen inn mot Lista.... Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 19.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2016 Da blir det stille på denne tråden til i morgen. Trenger nattesynet på radar og lykter inn til Mandal! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 19.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2016 Da blir det stille på denne tråden til i morgen. Trenger nattesynet på radar og lykter inn til Mandal! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
LALUNA II Svart 19.August.2016 Link til dette innlegget Svart 19.August.2016 (redigert) Kos dere i MandalM-Ais der er dere fremdeles i Egersund Redigert 19.August.2016 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Chilli Solbris Svart 19.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2016 Kos dere i Mandal M-Ais der er dere fremdeles i Egersund On Course sier kurs 120 grader og 11.3 knop og Marinetraffic viser som du sier Egersund! Jeg aner ikke hvorfor. Har restartet telefonen uten at det hjalp!? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
LALUNA II Svart 19.August.2016 Link til dette innlegget Svart 19.August.2016 Nå har du nå hoppet til l rett før LIsta så nærmer seg ;-) Rett bak Boa Balder (Taubåt) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Chilli Solbris Svart 19.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2016 Nå har du nå hoppet til l rett før LIsta så nærmer seg ;-) Rett bak Boa Balder (Taubåt) Hadde en kort periode kryssende kurs og peilet de på radar. Kalte de opp for å avtale kurs. Litt skremmende at de hverken så lanterne våre eller så oss på radar. De var til de grader synlig med en lysføring til en middels by!??? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
sap_2000 Svart 19.August.2016 Link til dette innlegget Svart 19.August.2016 (redigert) Godt å høre at det bare var turboen som stod :-) Ser dere er rett øst for sydspissen av Hille nå. Om det er like mørkt der som det er her i oslofjorden nå, så ta det pent inn mellom øyene den siste biten mot Mandal. Regner med dere er passe signe etter turen i mørket og hopper i køya, så gleder meg til en rapport av strekket Lista- Mandal i morgen :-) Kjenner jeg er misunnelig på dere som er på henteturer om dagen ;-) Redigert 19.August.2016 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Chilli Solbris Svart 20.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2016 Godt å høre at det bare var turboen som stod :-) Ser dere er rett øst for sydspissen av Hille nå. Om det er like mørkt der som det er her i oslofjorden nå, så ta det pent inn mellom øyene den siste biten mot Mandal. Regner med dere er passe signe etter turen i mørket og hopper i køya, så gleder meg til en rapport av strekket Lista- Mandal i morgen :-) Kjenner jeg er misunnelig på dere som er på henteturer om dagen ;-) Det ble en perfekt innseilingen til Mandal! Nydelig utpå! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 20.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2016 Da var vi vel i havn i Mandal etter en fantastisk fin tur! Vi har hatt 12 timer på sjøen. Startet fra Stavanger klokka 13.50 og landet i Mandal klokka 01:50. Vi har hatt hele 0,5 meter bølger mellom Egersund og Lista!? Vi passerte Lindesnes på silkeføre. Inn til Mandal i svarte natta gikk helt smertefritt ved hjelp av godt planlagt kurs og Raymarine plotter og radar. Vakker innseilingen til Mandal. Nå ligger vi i gjestehavna med et flott anlegg til hele 110 kroner natta! Nå kan vi glede oss til fortsettelsen! Legger ved noen bilder.... Innseilingen til Egersund Da ligger vi trygt og godt! God natt og takk for følget så langt! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
MajorAndy Svart 20.August.2016 Link til dette innlegget Svart 20.August.2016 Herlige og stemningsfuldt billeder! God tur videre. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 20.August.2016 Link til dette innlegget Svart 20.August.2016 Fantastisk. Dere har vært gode. Flotte bilder og bra dokumentert. God tur videre . Kanskje vi sees. Jeg ligger jo ikke i gjestehavna lenger, men har ei brygge på Saltrød. Henger gjerne ut fendere. Kan hende jeg har kaffi og. Og vil dere ha noe med bil, så står den og klar. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 20.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2016 Herlige og stemningsfuldt billeder! God tur videre. Takker og bukker Major Andy! Ny dag og nye muligheter venter!? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
LALUNA II Svart 20.August.2016 Link til dette innlegget Svart 20.August.2016 (redigert) God morgen ...da er det bare å hive seg videre og x fingra for været rolig foreløpig her i Kr.sand foreløpig 4 m/s 14 grader overskyet http://www.yr.no/sted/Norge/Vest-Agder/Kristiansand/Oks%C3%B8y/ http://www.yr.no/sted/Norge/Vest-Agder/Kristiansand/Oks%C3%B8y/time_for_time.html Redigert 20.August.2016 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Chilli Solbris Svart 20.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2016 Fantastisk. Dere har vært gode. Flotte bilder og bra dokumentert. God tur videre . Kanskje vi sees. Jeg ligger jo ikke i gjestehavna lenger, men har ei brygge på Saltrød. Henger gjerne ut fendere. Kan hende jeg har kaffi og. Og vil dere ha noe med bil, så står den og klar. Tror du må belage deg på besøk!??? Ruta blir lagt og vi kommer tilbake med tidspunkt! Gleder meg til å møtes! PS! Er redd det bare er en av oss som drikker kaffe! Vi andre trenger ingenting! ??? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 20.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2016 God morgen ...da er det bare å hive seg videre og x fingra for været rolig foreløpig her i Kr.sand foreløpig 4 m/s 14 grader overskyet http://www.yr.no/sted/Norge/Vest-Agder/Kristiansand/Oks%C3%B8y/ http://www.yr.no/sted/Norge/Vest-Agder/Kristiansand/Oks%C3%B8y/time_for_time.html Værvarselet viser betydelige mengder nedbør. Akkurat nå er vi i Mandal for å laste et aggregat ombord. Så skal vi planlegge dagens etappe. Tenker vi tar det litt mer piano i dag. Er meldt bedre vær i morgen. Det blir mannskapsmøte om en time tenker jeg! Veldig glad for å ha gode Båtplassen venner med på tur! Gir en ekstra trygghet! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
LALUNA II Svart 20.August.2016 Link til dette innlegget Svart 20.August.2016 (redigert) Hvis du vil kan du tusle bort til Høllen Søgne og låne plassen min der til i morgen hvis dere står an av littca 1-1 1/2 time østover Redigert 20.August.2016 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 20.August.2016 Link til dette innlegget Svart 20.August.2016 Ganske rolig her i Arendal foreløpig. Varslet vind er ikke kommet enda. Nesten vindstille her jeg ligger. Men er litt tunge regnskyer over her. Men opphold enda. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 20.August.2016 Link til dette innlegget Svart 20.August.2016 Nå tar vinden seg opp her i Søgne Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Chilli Solbris Svart 20.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2016 Hvis du vil kan du tusle bort til Høllen Søgne og låne plassen min der til i morgen hvis dere står an av litt ca 1-1 1/2 time østover Det er ikke umulig at vi benytter oss av muligheten LALUNA II! Vi skal sette oss ned litt men først må vi få ombord et aggregat! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 20.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2016 Ganske rolig her i Arendal foreløpig. Varslet vind er ikke kommet enda. Nesten vindstille her jeg ligger. Men er litt tunge regnskyer over her. Men opphold enda. Blåser bra her i Mandal nå. Akkurat som varslet! Det har regnet litt men tror vi har mer i vente! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 20.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2016 Ganske rolig her i Arendal foreløpig. Varslet vind er ikke kommet enda. Nesten vindstille her jeg ligger. Men er litt tunge regnskyer over her. Men opphold enda. Blåser bra her i Mandal nå. Akkurat som varslet! Det har regnet litt men tror vi har mer i vente! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 20.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2016 Da får vi jaggu hjelp på et blunk igjen! Fikk låne trucken på Fiskelaget AS og aggregatet er ombord på et blunk! Super sjømatdisk også! Får glatt en sekser av oss! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.