mrivert Posted August 21, 2016 Share Posted August 21, 2016 (edited) Tilbakeslag av saltvann gjennom eksos førte til at motor havarerte. Når det likevel blir ganske høye kostnader ved å bytte motor snuser jeg litt på å bytte til en diesel. Noen som har gjort dette i Sea Ray 265 Sundancer før meg? Pr i dag sitter det en 454 /(7,4L med 330hk) og Bravo 1. Alle tips og råd mottas med takk! Edited August 21, 2016 by mrivert (see edit history) Quote Link to post
Bay_liner Posted August 21, 2016 Share Posted August 21, 2016 (edited) Hva slags havari opplevde du egentlig med 454n? Uansett bør du kunne få tak i en bra 454/7.4 eller bedre til en veldig gunstig kostnad. Edited August 21, 2016 by Bay_liner (see edit history) Quote Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
mrivert Posted August 21, 2016 Author Share Posted August 21, 2016 Saltvann kom inn gjennom eksos til sylindere, nå sitter motor fast. Kan ikke dreies. Har fått pris på blokk og sylinder som minste alternativ, til komplett motor. Prisene går fra 35 - 150 unntatt arbeid ut og inn. Quote Link to post
DieselDahl Posted August 21, 2016 Share Posted August 21, 2016 Ta ut alle tennpluggene så får du ut vannet, da først kan du finne ut om motoren har tatt skade. Quote Link to post
Normarco Posted August 21, 2016 Share Posted August 21, 2016 Ut med alle plugger, sveiv rundt for hånd først så kinne på starter. Spray CRC eller lignende inn i innsuget mens du kinner med starter, sett inn pluggene (evt nye plugger) og start opp. Den vil nok starte vil jeg tro. Sett inn nye gummiflaps i eksosen på hver side? Quote Link to post
pipe Posted August 21, 2016 Share Posted August 21, 2016 (edited) Jeg ville funnet ut om det virklig har vært et tilbakeslag av saltvann eller om problemene skyldes manifold/reisere.Men uansett ikke avskriv motoren får du har fått ut vannet av sylinder.Siter fortsatt motoren fast ville fylt opp sylinder via plugghullet med rustløser Edited August 21, 2016 by pipe (see edit history) Quote Link to post
Byomsen Posted August 22, 2016 Share Posted August 22, 2016 Hei Rivert! Dette kan jo være alt fra en overkommelig reparasjon til fult havari.. Vil anbefale deg å gjøre som flere over her har foreslått.. Det er forsøket verdt, du sparer potensielt mange kroner og forsøkene kan gjøres uten å ta ut motoren.. Mye kunnskap her inne, gå til med friskt mot - så kan det hende dette løser seg på en god måte :) Quote Link to post
Recommended Posts