mrivert Startet 21.August.2016 Link til dette innlegget Startet 21.August.2016 (redigert) Tilbakeslag av saltvann gjennom eksos førte til at motor havarerte. Når det likevel blir ganske høye kostnader ved å bytte motor snuser jeg litt på å bytte til en diesel. Noen som har gjort dette i Sea Ray 265 Sundancer før meg? Pr i dag sitter det en 454 /(7,4L med 330hk) og Bravo 1. Alle tips og råd mottas med takk! Redigert 21.August.2016 av mrivert (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 21.August.2016 Link til dette innlegget Svart 21.August.2016 (redigert) Hva slags havari opplevde du egentlig med 454n? Uansett bør du kunne få tak i en bra 454/7.4 eller bedre til en veldig gunstig kostnad. Redigert 21.August.2016 av Bay_liner (see edit history) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
mrivert Svart 21.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2016 Saltvann kom inn gjennom eksos til sylindere, nå sitter motor fast. Kan ikke dreies. Har fått pris på blokk og sylinder som minste alternativ, til komplett motor. Prisene går fra 35 - 150 unntatt arbeid ut og inn. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 21.August.2016 Link til dette innlegget Svart 21.August.2016 Ta ut alle tennpluggene så får du ut vannet, da først kan du finne ut om motoren har tatt skade. Sitér dette innlegget Link to post
Normarco Svart 21.August.2016 Link til dette innlegget Svart 21.August.2016 Ut med alle plugger, sveiv rundt for hånd først så kinne på starter. Spray CRC eller lignende inn i innsuget mens du kinner med starter, sett inn pluggene (evt nye plugger) og start opp. Den vil nok starte vil jeg tro. Sett inn nye gummiflaps i eksosen på hver side? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 21.August.2016 Link til dette innlegget Svart 21.August.2016 (redigert) Jeg ville funnet ut om det virklig har vært et tilbakeslag av saltvann eller om problemene skyldes manifold/reisere.Men uansett ikke avskriv motoren får du har fått ut vannet av sylinder.Siter fortsatt motoren fast ville fylt opp sylinder via plugghullet med rustløser Redigert 21.August.2016 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Byomsen Svart 22.August.2016 Link til dette innlegget Svart 22.August.2016 Hei Rivert! Dette kan jo være alt fra en overkommelig reparasjon til fult havari.. Vil anbefale deg å gjøre som flere over her har foreslått.. Det er forsøket verdt, du sparer potensielt mange kroner og forsøkene kan gjøres uten å ta ut motoren.. Mye kunnskap her inne, gå til med friskt mot - så kan det hende dette løser seg på en god måte :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.