Jump to content

OMC V8. Hekkaggregat bytte

Mark McNeil

Recommended Posts

Jeg hadde nok bare forsøkt å få tak i et brukt som er i OK stand og sørget for å justere giroverføringa skikkelig.

Ser man langsiktig så lønner deg seg kanskje å bytte til mercruiser, men da hadde jeg venta til motor også er klar for utskifting.

Dersom du velger å bruke et Mercruiserdrev på en OMC motor ville jeg i utgangspunktet gått for Bravo for å slippe å tulle med shiftassist forskjellene mellom OMC og Merc. Det problemet kan riktig nok ordnes på en grei måte, men Bravo er nok også et bedre drev, så hvorfor tulle med Alpha?

Du må nok revurdere oppfattningen at det ikke finnes deler til Omc Cobra.
Du får til å med kjøpt orginale deler i tilegg til deler som er produsert av andre tilverkere som feks Sierra.

Jeg vil si dele tilgangen er god tatt i betrakning at det er over 20 år siden produksjonen stoppet.

Hvis drevet skranter kan du vurdere å kjøpe ett fabrikk overhalt drev i fra USA.
Det pleier å ligge noen ute på E-bay.
Frakten til Norge er billig hvis du bruker Jet Carrier til å frakte de fra Usa til Norge.

Hvis du har bestemt deg for å skifte til Mercruser finnes det ombygningsett fra Omc til Mercruser der du beholder OMC sin transam.
Hvis ikke kan alt byttes men da må du skjære eller støpe i hekken på båten alt etter hva du monterer.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...