Mark McNeil Startet 25.August.2016 Del på Facebook Startet 25.August.2016 Har en Windy 24s med en V8 OMC, og en første gen cobra hekkaggregat. denne skranter og fins ikke deler til. lurte på om noen som vett hvilket hekkaggregat som blir mest naturlig og byte til. eller som passer til motoren jeg har?? Mvh Mark Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 26.August.2016 Del på Facebook Svart 26.August.2016 Hei, jeg har 2stk. som er i orden. Har også spesial verktøyet til og justere gir overføringen riktig. Det var uviten om hvordan man justerte dette som skapte dårlig rykte på disse, men var noe av det beste når alt var i orden. Sitér dette innlegget Link to post
lassepelle Svart 26.August.2016 Del på Facebook Svart 26.August.2016 http://www.hastings.org/~stuart/cobra/index.html Her har du mer info ang drevet :) Sitér dette innlegget Link to post
Donzi Svart 26.August.2016 Del på Facebook Svart 26.August.2016 Jeg hadde nok bare forsøkt å få tak i et brukt som er i OK stand og sørget for å justere giroverføringa skikkelig. Ser man langsiktig så lønner deg seg kanskje å bytte til mercruiser, men da hadde jeg venta til motor også er klar for utskifting. Dersom du velger å bruke et Mercruiserdrev på en OMC motor ville jeg i utgangspunktet gått for Bravo for å slippe å tulle med shiftassist forskjellene mellom OMC og Merc. Det problemet kan riktig nok ordnes på en grei måte, men Bravo er nok også et bedre drev, så hvorfor tulle med Alpha? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 27.August.2016 Del på Facebook Svart 27.August.2016 Du må nok revurdere oppfattningen at det ikke finnes deler til Omc Cobra.Du får til å med kjøpt orginale deler i tilegg til deler som er produsert av andre tilverkere som feks Sierra. Jeg vil si dele tilgangen er god tatt i betrakning at det er over 20 år siden produksjonen stoppet.Hvis drevet skranter kan du vurdere å kjøpe ett fabrikk overhalt drev i fra USA.Det pleier å ligge noen ute på E-bay.Frakten til Norge er billig hvis du bruker Jet Carrier til å frakte de fra Usa til Norge.Hvis du har bestemt deg for å skifte til Mercruser finnes det ombygningsett fra Omc til Mercruser der du beholder OMC sin transam.Hvis ikke kan alt byttes men da må du skjære eller støpe i hekken på båten alt etter hva du monterer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.