Kjetil Svanemyr Startet 31.August.2016 Del på Facebook Startet 31.August.2016 Jeg har en saltvannslekkasje på min Albin Ballad. Pakkboks og andre skroggjennomføringer ser ut til å være ok. Nå lurer jeg på om vannet kan komme inn ved festet for "staget" som holder propellakslingen - der synes det å være en ørliten slark i overgangen mellom stag og skrog, og det har tydelig vært pakket med tetningsmiddel der tidligere.Nå lurer jeg på hvordan jeg kan få tette den mulige lekkasjen? Polyester eller epoxy? Hvordan bør jeg armere? Andre typer tetningsmidler?Håper bildene forklarer litt mer: Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 31.August.2016 Del på Facebook Svart 31.August.2016 Nå er jeg ikke sikker på innfestningen men hadde tidligere en seiler med samme løsning og den var på et tidspunkt "remontert" da tidligere eier også var plaget med lekkasjer og også at den var "slarkete". Da ble det også lagt inn en forsterkning/plate på innsiden. Jeg ville demontert og sett på hvilke muligheter det var for å remontere med en forsterkning og ekstra tetting. Denne er jo vital for å holde akslingen så noe slark her tror jeg ikke du vil ha... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 31.August.2016 Del på Facebook Svart 31.August.2016 Sitter og lurer på om det er en tråd hvor en kar gjør tilsvarende jobb her på BP en plass. Men så var det å vite hva man skal søke på da... Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 31.August.2016 Del på Facebook Svart 31.August.2016 Jeg har en perm med tips og triks som er utskrift fra dokumentarkivet til det nå nedlagte Comfortforbundet. Comfort30 og Ballad skroget var vel bygget i samme forma og det beslaget er nok likt. Er ganske sikker på at det sto noe der, med bilder om utbedring av lekkasje i der. Sitér dette innlegget Link to post
ydalir Svart 31.August.2016 Del på Facebook Svart 31.August.2016 Her er en diskusjon om dette.. http://balladklubben.se/balladexchange/viewtopic.php?f=8&t=3586 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.