Jump to content

Båtmesse i Arendal


KOB

Recommended Posts

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

...he he, Nei Holms reklamebudsjet tror jeg er begrenset.  Iflg. hamselv har han kun kapasitet til å bygge ca 12-13 båter i året, og det gjør han idag uten å reklamere noe særlig.  Selv fikk jeg sjekket båten på "Båter i Sjøen"-messa som går av stabelen hver høst i Sandvika (tror jeg det heter)  Her tror jeg han pleier å stille med en lånt båt.

 

 

 

....men dersom alt går som planlagt skal jeg selv en tur på messa.  Blir vel liggende i gjenstehavna med båten tenker jeg.  Du er velkommen til å ta en titt og en båtprat om du finner meg :smiley:

 

PS Regner ikke med å være i Arendal før fredag.

Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...

Den store nyheten for meg her er at messa faktisk åpner på Kr Himmelfartsdag! Jeg trodde messa var fredag-søndag.

 

Jeg har avtalt tur til Nidelv for å se på 320 Cruiser fordi jeg skal til USA fredag - også nå har jeg allikevel tid til å reise på messa. Da blir det to turer til Arendal på 1 uke med masse båtprat. Snakk om å slå to fluer i en smekk  :smash:

 

God 17. mai til dere alle  :smash:

 

Vi tok isen på forskudd i Son i kveld - nydelig vær - og ikke like lange køer som det antakelig blir i morgen

Link to post
Share on other sites

Den store nyheten for meg her er at messa faktisk åpner på Kr Himmelfartsdag! Jeg trodde messa var fredag-søndag.

 

Jeg har avtalt tur til Nidelv for å se på 320 Cruiser fordi jeg skal til USA fredag - også nå har jeg allikevel tid til å reise på messa.

Joda, denne messa har alltid åpnet Kr. Himmelfartsdag, dvs. torsdag.

 

Lykke til med besøket hos Nidelv. Blir sikkert kjempespennende. Og du får jo en helt annen anledning til å se på båten når du ikke skal slåss om oppmerksomheten med andre skuelystne.

 

Var forresten på salgsmessa i Leangbukta i dag. Det var så fint vær, så etter at 17.mai-pliktene (forberedelsene) var unnagjort fikk jeg en kort permisjon  :smash: Mye liv og en del båter, mest Bavaria, men også litt Windy, Nidelv, en Viksund, Fjord-ternene, og en god del Marex-er. Bl.a. 330 i lukket og åpen verjon (cabriolet). En flott båt, ingen tvil om det.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

:flag: :flag:

pokker, den messa hadde vært moro å vert på,  men er som vanlig på jobb :flag:

 

Vi nordsjøarbeidere har det ikke lett :flag:

 

M/Y Ellen Marie

Hei!

 

Å vera Nordsjøarbeider er å ha det som plommen i egget.  :flag:

Ein 14 dagersøkt er jo noko som høyrer til etter 4 vekers ferie. :flag:

 

Steinar

Link to post
Share on other sites

Joda 37 var kort omtalt i siste nr av Båtmagasinet. Fikk bra omtale. I et intervju med eier av Joda (Ingmann??) sa han at han selv skulle feriere i denne i sommer.

 

Så jeg vil tro at båten er tilgjengelig, og håper at den vises i Arendal.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...

Jeg skal i alle fall en tur - om det blir fint vær tøffer vi innover på lørdagen - håper det er plass i gjestehavna. Baatplassenvimpelen er oppe, so om det kan bli en båtprat med noen andre herfra kanskje.. :flag:

 

1/2-Geir

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Regner også med en tur. MÅ jo få sett på Nor Stars nye flaggskip (Nor Star 350) som lanseres på messa. Den ser meget spennende ut på bilder og i presentasjonen. Romslig og pen båt. Den kommer på i underkant av 2 mill. - litt i overkant av hva jeg hadde forventet. I dette prissegmentet er det som kjent en del å velge i...

Link to post
Share on other sites

I går ble messa besøkt, og det var som vanlig en hyggelig måte å bruke en fridag på. Har ingen tanker om å kjøpe ny båt, men å drømme seg litt bort er vel lov en gang i blant :yesnod:

 

Jeg får vel innrømme at jeg nok en gang falt for Viknes 1030. I mine øyne skal en lete lenge etter tilsvarende praktisk flerbruksbåt. Den utstilte båten var påkostet med teakdekk, noe som gjorde båten enda mer innbydende, rent eksteriørmessig.

 

Og forøvrig var det hyggelig å se Bluewater her på forumet som lå innerst i Pollen med sin Karnic, med baatplassen-vimpelen vaiende i vinden :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...