Jump to content

Båtmesse i Arendal


KOB

Recommended Posts

Regner også med en tur. MÅ jo få sett på Nor Stars nye flaggskip (Nor Star 350) som lanseres på messa. Den ser meget spennende ut på bilder og i presentasjonen. Romslig og pen båt. Den kommer på i underkant av 2 mill. - litt i overkant av hva jeg hadde forventet. I dette prissegmentet er det som kjent en del å velge i...

<{POST_SNAPBACK}>

jeg snakket med NorStar om denne båten på messa i Tønsberg forrige helt. Prisen er 2 mill for komplett utstyrt båt med D6 motor. komplett ustyr inkluderer stor plotter, vinsj, varme, varmtvann etc - i føge produsenten hat båten alt du trenger av utstyr.

 

Båten er den samme som Nidelv 340 - men NorStar har forlenget badeplatformen litt. En flott turbåt.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Var på messa i dag. Den var bra - som alltid. Båtene var om mulig enda finere enn fjorårets båter. Prisene var høyere enn fjoråret - som alltid. Mange fine duppeditter til båtene - som alltid.

 

Det som imponerte meg mest var en 40 fot katamaran seilbåt ytterst i Pollen. En fantastisk sak med fantastisk plass. Enda mer imponert ble jeg da selgeren hentet fram en brosjyre av den samme båten som motorbåtvariant. Vel var den stor som seilbåt, men med flybridge så stor som et dansegulv, ble det helt enormt. Det aller fineste var at den går rett inn i en standard båtplass - i lengden vel å merke. I bredden trenger den 2 standard båtplasser. Ikke er det nødvendig å fjerne den midterste utriggeren heller.... :smiley:

 

Rart at det ikke lages flere katamaraner - av både de med seil og de med motor.

 

Lotus

Redigert av Lotus (see edit history)
Link to post
Share on other sites

jeg snakket med NorStar om denne båten på messa i Tønsberg forrige helt. Prisen er 2 mill for komplett utstyrt båt med D6 motor. komplett ustyr inkluderer stor plotter, vinsj, varme, varmtvann etc - ifølge produsenten har båten alt du trenger av utstyr.

 

Båten er den samme som Nidelv 340 - men NorStar har forlenget badeplatformen litt. En flott turbåt.

<{POST_SNAPBACK}>

Joda, den nye Nor Staren var flott den! Lekker finsh og mange interessante detaljer. Meget romslig cabin, og ikke så mye å si på uteplassen heller. Men det var dette med prisen. da. Marex 330 er omtrent samme prisen og jeg må innrømme at den uteplassen er det få båter under 40 fot som slår. Var også ombord "klassikeren" Scand 360 DC. Denne ligger 2-300.000 under i pris og jeg må si at det slår meg hver gang jeg ser denne båten, at det er virkelig mye båt for pengene. Linjelekker er den også. Ingen tvil om at Nor Star har beveget seg inn i et segment der det er sterke andre konkurenter. Spennende å se hva båtmagasinene mener (det kommer visst test av den etterhvert forstod jeg)

Link to post
Share on other sites

jeg snakket med NorStar om denne båten på messa i Tønsberg forrige helt. Prisen er 2 mill for komplett utstyrt båt med D6 motor. komplett ustyr inkluderer stor plotter, vinsj, varme, varmtvann etc - i føge produsenten hat båten alt du trenger av utstyr.

 

Båten er den samme som Nidelv 340 - men NorStar har forlenget badeplatformen litt. En flott turbåt.

<{POST_SNAPBACK}>

 

Det er en forlengelse og forbedring av av Elwaro 9000 og kostet da 1,4 mill, etter at Nidelv overtok så kosta den 1,6 mill , skal si båten blir dyr eterhvert men det er en nydelig båt med mange fine løsninger

Redigert av Delta_1100_FB (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Regner også med en tur. MÅ jo få sett på Nor Stars nye flaggskip (Nor Star 350) som lanseres på messa. Den ser meget spennende ut på bilder og i presentasjonen. Romslig og pen båt. Den kommer på i underkant av 2 mill. - litt i overkant av hva jeg hadde forventet. I dette prissegmentet er det som kjent en del å velge i...

<{POST_SNAPBACK}>

Er det noen som har bilder å legge inn av Nor Star 350? Alltid spennende å se nye båter :smiley:

Link to post
Share on other sites

Det er en forlengelse og forbedring av av Elwaro 9000 og kostet da 1,4 mill, etter at Nidelv overtok så kosta den 1,6 mill , skal si båten blir dyr eterhvert men det er en nydelig båt med mange fine løsninger

<{POST_SNAPBACK}>

Går ikke helt an å sammenligne på den måten som du gjør. Nor Star 350 er komplett utstyrt - sam at den har større motor (D6 350). Men sammenligningen mellom Elwaro og Nidelv er relevant. Det var Elware som bygde båtene for Nidelv -så i prinsippet var dette prisen for at Nidelv skulle ha merket på båten samt at forhandlerne til Nidelv skulle ha sin fortjeneste
Link to post
Share on other sites

Vurderer du å bytte til Nor Star 350, Bitteliten?

<{POST_SNAPBACK}>

Om Nidelv hadde hatt 340'en i sortimentet da vi bestilte vår Nidelv 300 hadde jeg sterk vurdert den båten. Sånn sett kom brannen på Elwaro lite beleilig for oss, og jeg ble skuffet da Nidelv tok den ut av sortimentet sitt. Jeg synes at Nidelv mangler en planende båt på rundt 35 fot i sortimentet

 

Jeg har aldri vært ombord i båten - men har sett den i havn et par ganger. Jeg har også lest noen vurderinger om at kvaliteten/stilen kanskje ikke var helt på Nidelv nivå da den var Nidelv 340.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...