Jump to content

Mercury 5hk får for mye bensin

OveHelgeland

Recommended Posts

Hei har en Mercury 5 hk som jeg ikke har fått start på på ei stund.

prøvde i helga uten noe livstegn. skrudde fra hverandre forgasser å fant ut at den ikke fikk bensin. fant feilen som var at filteret var tett. byttet filter. å prøvde igjen. uten hell. tok fra hverandre hele forgasseren plukket den i biter å la i bensin å åpnet begge dysene slik at di var hele å fine å god åpning. å flotøren går greit opp og ned å tar med seg denne lille delen som stenger å åpner for bensinen. det er bare en vei å montere flotøren på i denne forgasseren den passer bare en vei. monterte alt igjen å prøvde uten hell. ikke antydning.

var egentlig gira på å gi opp. men når jeg stengte kranen til bensinen så fikk jeg start på den å den sviver helt fint frem til den ahr brukt opp bensinen i kammeret eller filteret. åpner jeg bensin kranen mens den sviver stopper den momentant. prøvde å åpne bensin kranen hvert 15 sekund. kun et skund. da holder den nesten på å kveles på det skundet men som klarer jeg og holde gangen i den.

for meg tyder det som at den drukner i sin egen bensin.. hva mener dere?

nå har jeg hatt av forgasseren 3 ganger å i deler 2 ganger hvor jeg har hatt den i bensin å blåst med trykkluft.

det virker for meg som at flotøren gjør jobben sin. da det ikke kommer noe bensin opp av kammeret? hadde en tidligere som hang å da rant det jo bensin ut fremme på forgasser. her tilter jeg motoren opp uten at det kommer en dråpe bensin ut foran. blandeskruen sto innstilt på 2 hele runder ut i fra helt innerst å har prøvd med det har også prøvd med 1,5 å 2,5. hva kan være neste tips? 

reiste til Biltema å fikk tak i ny plugg. da starten den ikke i det hele tatt. så regner me at jeg må ha fått feil plugg? den gnister fint men ikke sjangs til å få start. legger ut bilder av forgasser mm.

takker for alle svar.

Kan ligne litt???

Har en Suzuki som enkelte ganger stoppet (virket som den druknet) og noen ganger kom det bensin ut overløpeslangene. 

rengjorde flottørkammer og nål-ventilen uten at det ble bedre. Etter råd fra ekspertene.

Det virker  for meg som om om flottøren ikke stengte nål-ventilen bestandig.

Bøyde flottør-armen litt for mye og fikk ikke start ingen bensin til forgasser.

Bøyde flottør-armen litt tilbake.

Startet og ingen motorstopp eller bensin i overløp siden.

bilde

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...