Sjømann1900 Startet 13.September.2016 Del på Facebook Startet 13.September.2016 Hei. Har en yanmar 4JH2-ute fra 1991/1992. Hvilken frostvæske skal en bruke? Dagens væske er grønn. Sist skiftet to år tilbake.. Bør jeg skifte, og da til rød? Sitér dette innlegget Link to post
Old Wood Svart 13.September.2016 Del på Facebook Svart 13.September.2016 (redigert) Hei, Du er jo ikke den eneste med slike spørsmål - i forumet her. Noen Yanmar motorer - ser det ut til, anbefaler 10-30W olje til giret.? Mange emner om dette, søk... https://baatplassen.no/i/topic/126058-skifte-frostv%C3%A6ske-p%C3%A5-yanmar-4jh2-hte-bl%C3%A5-til-r%C3%B8d/ (Selv bruker jeg rød (til giret - som selvfølgelig blir melke-rosa - dersom der kommer vann inn.) Jobber med saken.) Og vanlig "blå" anti-freeze - for vinteren - 5 liter holder. 2 liter holder. Redigert 13.September.2016 av Old Wood (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 13.September.2016 Del på Facebook Svart 13.September.2016 Her ser det ut til at hummer og kanari sauses i hop. Trådstarter spør om bruk av frostvæske ikke om gearolje. På ferskvannskretsen bruker du longlife rød. Den kan du la stå i systemet 3-5 år før du skifter. Men du bør først kjøre gjennom en omgang med ferskvann for å skylle ut. Til vinterkonservering av saltvannskretsen bruker du vanlig blå. Når det gjelder gearolje er det litt forskjellig. Se brukermanualen. Og det står vanligvis på et skilt i forkant av geakasse. På KM4A gear er det vanlig motorolje SAE 30. Sitér dette innlegget Link to post
Old Wood Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Ja, beklager forvirringen, jeg satt og leste i 3 fora om forskjellige ting samtidig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.