joachimo Startet 15.September.2016 Link til dette innlegget Startet 15.September.2016 (redigert) Var en tur i kjelleren til faderen og fant en støpeform dekket av støv i et hjørne. Den ble annektert som forskudd på arv,og planlegger å lage lekebåt til mini, kanskje til og med motorisert? Tar gjerne imot tips til motorløsning. Tenker vel det må finnes noe for RC-båter som kan settes i...Er rimelig voksen, nesten 4 fot stor. Redigert 15.September.2016 av joachimo (see edit history) Sitér dette innlegget Mitt lille daycruiserprosjekt Frivillig Mannskap - RS155 Bendt R. Rasmussen Link to post
Windy37GM Svart 15.September.2016 Link til dette innlegget Svart 15.September.2016 Stilig! Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
glalaks Svart 17.September.2016 Link til dette innlegget Svart 17.September.2016 Stilig! Finnes vel et utvalg av "bensinmotorer" med nok poser til å få litt fart på den der. Synes det er kulere enn el-motor.. Faren min tok delene fra en kassert rc-bil og satte det i en liten lekebutikk-båt til meg en gang. Veldig morro leke! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Cheyenne Svart 17.September.2016 Link til dette innlegget Svart 17.September.2016 Minner fælt om et prosjekt jeg og noen andre hadde for mange år siden. Vi brukte motorsagmotorer til disse. Selv hadde jeg en 48 ccm motor og for å si det sånn: det manglet ikke på krefter. Gikk så det grein. Sitér dette innlegget Link to post
joachimo Svart 12.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 Da er vi i startblokka for dette prosjektet sammen med en kompis. Duk, epoksy, slippvoks, gelcoat, metallruller og fandens oldemor er på plass. Første jobb blir rengjøring og litt småflikking på formene, så kommer det nok litt bilder av støp :) Vi støper to båter, og satser på å dytte nedi nitro-motorer. Elektrisk blir liksom litt antiklimaks. Må ha støy :p Sitér dette innlegget Mitt lille daycruiserprosjekt Frivillig Mannskap - RS155 Bendt R. Rasmussen Link to post
Bårdp Svart 12.April.2017 Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 Kjøp en billig kantklipper og ta motoren fra den. Da får du alt du trenger, startapparat, sentrifugalkobling og fleksibel aksling. Sitér dette innlegget Link to post
joachimo Svart 12.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 Vi var inne på tanken, men bestemte oss etter mye om og men for å satse på skikkelig nitro rc-motorer Sitér dette innlegget Mitt lille daycruiserprosjekt Frivillig Mannskap - RS155 Bendt R. Rasmussen Link to post
Honduras Svart 12.April.2017 Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 Bestemte dere det før eller etter dere sjekka literprisen på Nitrofuel kontra handelsbensin? Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
joachimo Svart 12.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 Hehe, fullt klar over at literprisen er mye høyere, men så er det jo rimelig begrenset hvor mange liter som går i året på et slikt leketøy :p Sitér dette innlegget Mitt lille daycruiserprosjekt Frivillig Mannskap - RS155 Bendt R. Rasmussen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.