SØRHOLMEN 2 Posted September 16, 2016 Share Posted September 16, 2016 Har en ny båt i kikkerten med 500 hk , og Kontad 680 drev. Har hørt at dette er sterke drev. Har noen av dere tips om hva jeg bør sjekke ? Erfaringer ? Quote Link to post
andersb Posted September 16, 2016 Share Posted September 16, 2016 Sterke drev, (og dyre) har desverre ikke noe mer å komme med. håper det er bensin 500hk, og ikke diesel. Quote Link to post
-morten- Posted September 16, 2016 Share Posted September 16, 2016 Ja dette er kvalitet og drevene er jo tilpasset motorene og ikke bare one size fits all slik som det er for de par merkene som har monopol på markedet. Dyre i innkjøp men kansje ikke så dyre likevel på vedlikeholdssiden Quote Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
SØRHOLMEN 2 Posted September 16, 2016 Author Share Posted September 16, 2016 Drev og gear er brukt bare 160 timer, så håper at de varer en stund. Det er forøvrig en dieselmotor. Takk for innspill ? Quote Link to post
-morten- Posted September 16, 2016 Share Posted September 16, 2016 Sterke drev, (og dyre) har desverre ikke noe mer å komme med. håper det er bensin 500hk, og ikke diesel. 680 tåler 7,7 metric tonns! per drev. Dreiemoment medium duty 813NM 2000 timer. Militær versjon 904NM/1000t, Non comercial 1200NM/300t Quote Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
SØRHOLMEN 2 Posted September 16, 2016 Author Share Posted September 16, 2016 Dette var noe for teknisk for meg ? Hva vil det si ? båten er 37 fot og 8000 kg ? Quote Link to post
-morten- Posted September 16, 2016 Share Posted September 16, 2016 Med rett bruk og rett vedlikehold har du et solid drev over veldig lang tid. Belger tror jeg det var 200t intervall på, det kommer man ikke unna. 160t på et slikt drev er jo nesten å regne som nytt Quote Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
SØRHOLMEN 2 Posted September 16, 2016 Author Share Posted September 16, 2016 Takk for inspill Morten ?? Quote Link to post
Teerex Posted September 17, 2016 Share Posted September 17, 2016 500 hk singel diesel? Hva er det slags motor da? Quote Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
SØRHOLMEN 2 Posted September 17, 2016 Author Share Posted September 17, 2016 Iveco Quote Link to post
Kayb Posted September 17, 2016 Share Posted September 17, 2016 Seakingen du spekkulerer i ? Quote Link to post
-morten- Posted September 17, 2016 Share Posted September 17, 2016 må være feil giring på den med Konrad som gjør 27 med 500hk en uten fly, med aksling gjør 32 med Volvo 480 oppgitt vektforskjell er jo bare 100kg Quote Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
SØRHOLMEN 2 Posted September 18, 2016 Author Share Posted September 18, 2016 Ja , har reagert litt på dette jeg og. Kan det være for tunge propeller, stor stigning ? Quote Link to post
Kayb Posted September 18, 2016 Share Posted September 18, 2016 Selger mente at drevet var for lite vinklet nedover så derfor var ikke maks fart mere en 27, men dette kunne løses med at det ble shimset i innfesting Quote Link to post
Teerex Posted September 18, 2016 Share Posted September 18, 2016 Men hvis det vinkles mere nedover så vil jo baugen senkes og farten vil neppe øke normalt sett. Men avhenger jo av hvilken vinkel drevet har nå. Quote Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
-morten- Posted September 18, 2016 Share Posted September 18, 2016 (edited) det har jeg veldig liten tro på! hvem har instalert drevet? det er jo bestandig anvisning på vinkler og maler! Husk at det er mange forskjellige utvekslinger og propeller! Det er jo det ene! hva med Ivecoen, har den rett turtall og har den 500 hk? hva er typebetegnelsen på denne motoren? http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=65967422 om det er denne båten ser det ut til at drevet er korekt montert med kavitasjonsplata i flukt med bunnen av skroget Edited September 18, 2016 by -morten- (see edit history) Quote Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.