SØRHOLMEN 2 Startet 16.September.2016 Del på Facebook Startet 16.September.2016 Har en ny båt i kikkerten med 500 hk , og Kontad 680 drev. Har hørt at dette er sterke drev. Har noen av dere tips om hva jeg bør sjekke ? Erfaringer ? Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 16.September.2016 Del på Facebook Svart 16.September.2016 Sterke drev, (og dyre) har desverre ikke noe mer å komme med. håper det er bensin 500hk, og ikke diesel. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 16.September.2016 Del på Facebook Svart 16.September.2016 Ja dette er kvalitet og drevene er jo tilpasset motorene og ikke bare one size fits all slik som det er for de par merkene som har monopol på markedet. Dyre i innkjøp men kansje ikke så dyre likevel på vedlikeholdssiden Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
SØRHOLMEN 2 Svart 16.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2016 Drev og gear er brukt bare 160 timer, så håper at de varer en stund. Det er forøvrig en dieselmotor. Takk for innspill ? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 16.September.2016 Del på Facebook Svart 16.September.2016 Sterke drev, (og dyre) har desverre ikke noe mer å komme med. håper det er bensin 500hk, og ikke diesel. 680 tåler 7,7 metric tonns! per drev. Dreiemoment medium duty 813NM 2000 timer. Militær versjon 904NM/1000t, Non comercial 1200NM/300t Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
SØRHOLMEN 2 Svart 16.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2016 Dette var noe for teknisk for meg ? Hva vil det si ? båten er 37 fot og 8000 kg ? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 16.September.2016 Del på Facebook Svart 16.September.2016 Med rett bruk og rett vedlikehold har du et solid drev over veldig lang tid. Belger tror jeg det var 200t intervall på, det kommer man ikke unna. 160t på et slikt drev er jo nesten å regne som nytt Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
SØRHOLMEN 2 Svart 16.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2016 Takk for inspill Morten ?? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 17.September.2016 Del på Facebook Svart 17.September.2016 500 hk singel diesel? Hva er det slags motor da? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
SØRHOLMEN 2 Svart 17.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.September.2016 Iveco Sitér dette innlegget Link to post
Kayb Svart 17.September.2016 Del på Facebook Svart 17.September.2016 Seakingen du spekkulerer i ? Sitér dette innlegget Link to post
SØRHOLMEN 2 Svart 17.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.September.2016 ja Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 17.September.2016 Del på Facebook Svart 17.September.2016 må være feil giring på den med Konrad som gjør 27 med 500hk en uten fly, med aksling gjør 32 med Volvo 480 oppgitt vektforskjell er jo bare 100kg Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
SØRHOLMEN 2 Svart 18.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2016 Ja , har reagert litt på dette jeg og. Kan det være for tunge propeller, stor stigning ? Sitér dette innlegget Link to post
Kayb Svart 18.September.2016 Del på Facebook Svart 18.September.2016 Selger mente at drevet var for lite vinklet nedover så derfor var ikke maks fart mere en 27, men dette kunne løses med at det ble shimset i innfesting Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 18.September.2016 Del på Facebook Svart 18.September.2016 Men hvis det vinkles mere nedover så vil jo baugen senkes og farten vil neppe øke normalt sett. Men avhenger jo av hvilken vinkel drevet har nå. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
-morten- Svart 18.September.2016 Del på Facebook Svart 18.September.2016 (redigert) det har jeg veldig liten tro på! hvem har instalert drevet? det er jo bestandig anvisning på vinkler og maler! Husk at det er mange forskjellige utvekslinger og propeller! Det er jo det ene! hva med Ivecoen, har den rett turtall og har den 500 hk? hva er typebetegnelsen på denne motoren? http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=65967422 om det er denne båten ser det ut til at drevet er korekt montert med kavitasjonsplata i flukt med bunnen av skroget Redigert 18.September.2016 av -morten- (see edit history) Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.