Terje_F Svart 13.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2017 Jeg har en 2003-modell. Trodde jeg hadde 5 blads, men kanskje det er 4. Doble propeller. Rimelig sikker på at det er SP75. Sjekk type (antar du har Sleipner) og ring Sleipner kundeservice så får du kyndig veiledning på hva den kan erstattes med ? Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 13.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2017 Har bare enkel propell jeg.. Skal sjekke type og forhøre meg. Takk for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 18.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2017 Hvordan synes du SE75 fungerer på din båt Terje_F? Nok krefter? Vurderer å kjøpe en ny komplett SE80, har bare en 4hk Vetus nå etter hva jeg har funnet ut. SE100 hadde vel vært bedre enn SE80, men er også endel dyrere.. Noen andre med V40/42 som har erfaringer å dele? Sitér dette innlegget Link to post
Terje_F Svart 19.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2017 Hei Førstefender! Jeg synes SP75'en klarer seg. Skal ikke så mye til for å flytte baug og selve manøvreringen må jo motorene ta seg av. Som hekkthruster derimot er SP75 ikke mye å skryte av. Brukes da stort sett til fortøyningshjelp og til å gå sidelengs på vindstille dager. Forstår godt ønsket om å bytte. 4hk høres lite ut. Samme som jeg hadde på Scand Atlantic 3500. Der var det forsåvidt tilstrekkelig. Har du tilgang på elektroverksted kan det være verd å få kontrollerte børstene på thrustermotor. Gjorde susen på 4hk'en på forrige båt. Sitér dette innlegget Link to post
RINOR Svart 25.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2017 (redigert) Hei, veldig intr. i erfaringer ang lekkasje. Kjøpte båten (2005) med ny original kalesje, men denne er jo sydd slik at den tres i den øvre slissa i toppen på vindusrammen?! Fikk laget ny (RHJ) og alt av vann ble borte i vinduskarmer på sidevinduene. Nå renner det inn gjennom targan, drypper ut av spotlyset. Og det er en del vann i mottor rommet etter regnvær. Hadde aldri disse problemene på Windy Scirocco/GM. Noen med erfaring om hva som er årsaken til hvorfor det lekker i targaen? Radar? Søkelys? Varmtvannsbreder: byttet til firkantet 60 liter og laget spesialkasse oppå til verktøy, anbefales:)! Ellers diverse oppgraderinger. Er noen intr., i koppholder, verktøybox eller oppskrift på stangvask løsning, er det bare å ta kontakt:) om andre har gjort små egne "facelifter" er det intr.:) Redigert 25.Mai.2017 av RINOR (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
RINOR Svart 25.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2017 Førstefender skrev On 11.5.2017 at 21.34: Det skulle jeg gjerne gjort, men er offshore nå, ca 12 dager til jeg er hjemme.. Hei Førstefender, veldig intr. i dreneringsløsningen din?. Sitér dette innlegget Link to post
Terje_F Svart 26.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2017 Hei. Har ikke lekkasje i targa men vann i motorrommet har jeg også etter regnvær. Antar det kommer inn via ankervinsj på styrbord side og dusjen i vangen på babord side. Sitér dette innlegget Link to post
Terje_F Svart 27.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2017 RINOR skrev On 5/25/2017 at 11.38: Varmtvannsbreder: byttet til firkantet 60 liter og laget spesialkasse oppå til verktøy, anbefales:)! Rinor, kona krever ny varmtvannsbereder til ferien... hvilken type 60 liter har du fått plass til? Har du et bilde å dele? Sitér dette innlegget Link to post
RINOR Svart 28.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2017 Bilde kommer til fredag? Sitér dette innlegget Link to post
Terje_F Svart 28.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2017 RINOR skrev for 3 timer siden: Bilde kommer til fredag? Supert det, men kan du si hvilken type varmtvannsbereder du har satt inn?? Den største firkantede jeg finner er quick 40l. Sitér dette innlegget Link to post
RINOR Svart 1.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2017 Link til 60 liters breder:) http://www.herholdt.no/index.php?route=product/product&product_id=1103&search=Varmtvann Sitér dette innlegget Link to post
Terje_F Svart 2.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2017 Jøss, den var billig! Får ikke plass dessverre. Står en pasarelle-pumpe og noen forfilter i veien. Men takk for link og bilde! Sitér dette innlegget Link to post
Terje_F Svart 7.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2017 Førstefender skrev On 5/11/2017 at 21.34: Det skulle jeg gjerne gjort, men er offshore nå, ca 12 dager til jeg er hjemme.. Hei igjen. Får du til et bilde av dreneringen ?? Sitér dette innlegget Link to post
Terje_F Svart 20.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2017 Har fått laget meg en drenering bak seteryggen i salong (buen). Der samler det seg vann som kommer inn et sted i vindskjerm og følger skroget bak hit. Under "repoet" bak ryggen så var det selvfølgelig ikke åpent ned i motorrom. Måtte derfor lage et hull i kassa under for å komme til på undersiden, samt en slange ned til motorrom for oppsamling av vann. Det var faktisk ståhøyde helt bakerst i motorrom styrbord side ? Har felt ned en syrefast flush-gjennomføring, 3/4 tomme tror jeg det var Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 21.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2017 (redigert) Beklager sent svar, jo mer jeg bruker båten jo mindre er jeg på BP.. Bilder av drenering styrbordside, denne går ut gjennom skroget. Kalesjen min fremme er heller ikke orginal, bruker ikke skinner på toppen av vinduskarm, men kalesjen går forbi og det er montert vanlige kalesjefester. Redigert 21.Juni.2017 av Førstefender (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 21.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2017 Litt lengere frem: Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 21.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2017 Under: Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 21.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2017 Tidligere eier har montert "mannlokk" ved drenering, også veldig kjekk ved kabeltrekking. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 21.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2017 (redigert) Takk for tips RINOR, likte spesielt den "verktøykassa" du hadde i kassen bak førerplassen Noe du har laget? Eller har du funnet noe som tilfeldigvis passet? Skulle gjerne delt inn den kassa litt bedre, den er så stor at det fort blir litt rotete, husker knapt hva som ligger i bunn Redigert 21.Juni.2017 av Førstefender (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
RINOR Svart 8.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2017 Hei Førstefender, har laget fresefil på den, skal lage opp noen etter ferien. Send meg en pers.mld. med addresse, så sender jeg deg ett par stk. flatpakket:). -rinor⚓️⚓️ Sitér dette innlegget Link to post
sunny 73 Svart 21.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2018 Hallo. Hva er totalhøyde på v42,tenkte muligheter på og få fraktet den på lastebil hvis mulig. Blir jo fort dyrt hvis den er for høy til og ha på "vanlig"båt henger til lastebil. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 4.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2020 Er det noen som kunne gitt meg høyde mål for plass under kjøkkenbenken? Vurderer et tilbud på et kjøleskap, så hadde vært fint om noen kunne gitt meg mål. Kommer meg ikke i båten på 2 uker. Høyde og bredde :) Sitér dette innlegget Link to post
Morsyver Svart 26.April.2024 Link til dette innlegget Svart 26.April.2024 RINOR skrev On 9.7.2017 at 0.25: Hei Førstefender, har laget fresefil på den, skal lage opp noen etter ferien. Send meg en pers.mld. med addresse, så sender jeg deg ett par stk. flatpakket:). -rinor⚓️⚓️ RINOR skrev On 9.7.2017 at 0.25: Hei Førstefender, har laget fresefil på den, skal lage opp noen etter ferien. Send meg en pers.mld. med addresse, så sender jeg deg ett par stk. flatpakket:). -rinor⚓️⚓️ Hei Rinor. Har du flere av disse kassene som du har brukt til verktøykasse. Det var veldig smart løsning. Mob 95033263 Mvh Morten Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.