Jump to content

Princess V42 - erfaringer, spørsmål og svar

Terje_F

Recommended Posts

Hei Førstefender! 

Jeg synes SP75'en klarer seg. Skal ikke så mye til for å flytte baug og selve manøvreringen må jo motorene ta seg av.

Som hekkthruster derimot er SP75 ikke mye å skryte av. Brukes da stort sett til fortøyningshjelp og til å gå sidelengs på vindstille dager.

Forstår godt ønsket om å bytte. 4hk høres lite ut. Samme som jeg hadde på Scand Atlantic 3500. Der var det forsåvidt tilstrekkelig.

Har du tilgang på elektroverksted kan det være verd å få kontrollerte børstene på thrustermotor. Gjorde susen på 4hk'en på forrige båt.

Hei, veldig intr. i erfaringer ang lekkasje. Kjøpte båten (2005) med ny original kalesje, men denne er jo sydd slik at den tres i den øvre slissa i toppen på vindusrammen?! Fikk laget ny (RHJ) og alt av vann ble borte i vinduskarmer på sidevinduene. Nå renner det inn gjennom targan, drypper ut av spotlyset. Og det er en del vann i mottor rommet etter regnvær. Hadde aldri disse problemene på Windy Scirocco/GM. Noen med erfaring om hva som er årsaken til hvorfor det lekker i targaen? Radar? Søkelys?

Varmtvannsbreder: byttet til firkantet 60 liter og laget spesialkasse oppå til verktøy, anbefales:)!

Ellers diverse oppgraderinger. Er noen intr., i koppholder, verktøybox eller oppskrift på stangvask løsning, er det bare å ta kontakt:)

om andre har gjort små egne "facelifter" er det intr.:)

IMG_1341.JPG

IMG_1337.JPG

IMG_1338.JPG

IMG_1250.JPG

Redigert av RINOR (see edit history)
  • 2 uker senere...

Har fått laget meg en drenering bak seteryggen i salong (buen). Der samler det seg vann som kommer inn et sted i vindskjerm og følger skroget bak hit.

Under "repoet" bak  ryggen så var det selvfølgelig ikke åpent ned i motorrom. Måtte derfor lage et hull i kassa under for å komme til på undersiden, samt en slange ned til motorrom for oppsamling av vann. Det var faktisk ståhøyde helt bakerst i motorrom styrbord side ?

Har felt ned en syrefast flush-gjennomføring, 3/4 tomme tror jeg det var20170619_205505.jpg.840c8735b2eeaa58b76a088bcdb7ef1e.jpg

• 3 uker senere...
  • 11 måneder senere...
  • 1 år senere...
  • 3 år senere...
RINOR skrev On 9.7.2017 at 0.25:

Hei Førstefender,

har laget fresefil på den, skal lage opp noen etter ferien.

Send meg en pers.mld. med addresse, så sender jeg deg 

ett par stk. flatpakket:).    -rinor

RINOR skrev On 9.7.2017 at 0.25:

Hei Førstefender,

har laget fresefil på den, skal lage opp noen etter ferien.

Send meg en pers.mld. med addresse, så sender jeg deg 

ett par stk. flatpakket:).    -rinor

Hei Rinor. Har du flere av disse kassene som du har brukt til verktøykasse. Det var veldig smart løsning.  Mob 95033263 Mvh Morten

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...