Jump to content

Viftereim til Peugeot 52 hk, lengde og bredde?.


TerTitt61

Recommended Posts

Hei noen der ute som kan gi meg svar på dette problemet :-) 
Min sønn har en Peugeot 52 hkxd 88 1,9 liter installert, og ved ettersyn nå så var viftereima nesten slitt i stykker, men det var sidene som var slitt, samt at den hadde gått flere mm ned i sporet.

 

Vet at det ble byttet dynamo tidligere i år av forrige eier.

 

Når jeg skulle sette på lik reim som var på tidligere Optibelt AVX10x1150 ( dette pga og kunne bruke båten resten av sesongen for så finne ut hvilken reim som er originalt til denne motoren) så er det umulig og få den på, regner med at reim ble satt på når dynamo ble festet.

Har fått beskjed at det skal være en Vetus STM 1607 reim, men at den må bestilles og at det kan ta litt tid før den kan hentes.

Men kan ikke finne bredde og lengde på denne Vetus STM 1607 reima.

 

Ville tro at reim skal ha ca 7 eller 8 mm bredde, men lengde er jeg da usikker på.

 

Er det noen her ute som har hatt samme motor og husker hvilken reim dere brukte ???

 

Link to post
Share on other sites

Dette er råtipp, men kan reima være 9,5/10mm bred og 1150 mm lang ?

 

Hadde ikke vært veldig overrasket om denne kunne brukes: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Motordeler/Drivremmer/VIFTEREM-10-X-1150-MM-2000025333/

 

Sorry. Fikk ikke med meg at du hadde prøvd.

Avhengig av hvor mye du kan justere strammeren/dynamoen, så hadde det kanskje gått med en litt lengre: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Motordeler/Drivremmer/VIFTEREM-10-X-1225-MM-2000026397/

Redigert av finnarne (see edit history)

EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77
Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery

Link to post
Share on other sites

He he, jo det var den reima som var på og ble kjøpt inn igjen :-) 

Litt av problemet er at fra BT til der båten ligger så er det et stykke, men selvfølgelig så kan jeg kjøpe inn flere forskjellige størrelser og se hva som passer, men håpet var at noen viste den riktige reim, så jeg vet hva jeg skal ha :-)

Link to post
Share on other sites

Hei igjen. Fint hvis noen kan verifisere at dette er riktig   :yesnod:

Ser ut til at reima skal være 10mm bred og 1175 mm lang.

Fikk på reima til Biltema Optibelt AVX10x1150, men det er stramt, skal kjøre pent med båten en stund for og se og håpe at den sliter seg på plass med litt mere slakk over tid. 

Reima går over nedre hjul-dynamo og øvre hjul, ikke noe vannpumpe, så da skal det vel gå bra håper jeg.  :thumbsup: 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...